Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Aonuma deelt meer Zelda details


Door Rene Groen op 25-01-2017 om 15:59
Bron: Go Nintendo

Wachten op leuke dingen is nooit leuk, zeker niet als het om games gaat die je liever vandaag dan morgen speelt. Voor veel gamers is The Legend of Zelda: Breath of the Wild zo'n titel, toch moeten we nog even geduld hebben tot 3 maart alvorens we met de game aan de slag mogen.

In een interview heeft producer Aonuma nieuwe details over het spel en diens ontwikkeling gedeeld. Onderstaand een klein overzicht van zijn uitspraken, besef je wel dat hier enkele spoilers voor de game in staan:
  • Het spel is vier jaar in ontwikkeling geweest en in deze tijd werd er door ongeveer driehonderd mensen aan gewerkt.
  • Volgens Aonuma zijn Amerikaanse spelers geen fans van het upgraden van capaciteiten om progressie te boeken, denk aan games als Monster Hunter. Wellicht om deze reden zijn zaken als levellen en ervaringspunten nooit overwogen. In plaats daarvan kozen ze voor een nieuw wapensysteem, waarbij je veel dingen als wapen kunt gebruiken, maar deze kunnen ook breken.
  • Nintendo kreeg eerder kritiek voor het gebrek aan vrijheid binnen de Zelda games. Verschillende gebieden werden vooral aan elkaar verbonden door smalle paden en dit hebben ze nu doorbroken met Breath of the Wild. In zekere zin lijkt de game dan ook vooral op de originele Zelda.
  • Om high-level uitrusting te verkrijgen moeten spelers slim zijn in de manier waarop ze de game benaderen.
  • Er zijn veel dingen verborgen en deze kun je zomaar missen als je met een hoge snelheid door het spel jaagt.
  • Aonuma is fan van de steden in Skyrim, die steeds weer anders aanvoelen dan de andere steden die je reeds bezocht had. In Breath of the Wild wilde hij iets soortgelijks realiseren, maar dan wel op een andere manier. Dit is volgens hem ook één van de redenen dat je nu overal kunt klimmen.
  • De Shrines zijn relatief kleine uitdagingen. Aonuma wilde niet dat ze allemaal lang en complex waren, het zou spelers verhinderen om de game uit te spelen. Dit wil niet zeggen dat ze allemaal er klein zijn, er zitten ook grotere exemplaren tussen die aan het einde een baas bevatten, net als de traditionele dungeons.
  • Niet langer zullen we dungeons tegen komen die om een thema draaien. Zelfs als je een Shrine in een bos tegen komt wil niet zeggen dat dit thema ook overgedragen is naar de Shrine zelf.
  • De architectuur is niet gebaseerd op bestaande locaties. Wel halen ze hun inspiratie uit architecturen uit de wereld, maar het zijn geen kopieën hiervan.
  • Terugkijkend op The Legend of Zelda: The Wind Waker geeft Aonuma aan dat hij graag meer eilanden in de game had willen stoppen. Helaas werd hij hierin gelimiteerd door de hardware.
  • De kritiek die hij kreeg op de artistieke kant van The Wind Waker inspireerde hem niet bij Breath of the Wild. De artistieke kant van deze game is simpelweg gekozen zodat je objecten binnen de wereld makkelijk kunt zien.
  • In vorige games liet Aonuma weleens berichten achter voor zijn zoon. Hij is hiermee gestopt omdat zijn zoon aan gaf dat hij opgegroeid was en dit niet meer nodig vond.
  • Aonuma heeft zelf de tekst geschreven voor de oude man die je aan het begin van de game tegen komt.


16:06  [Upd.] Prey 2 verschijnt op 5 mei
15:44  Injustice 2 schuift Robin naar voren
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Type:
Game
Releasedatum:
03-03-2017
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media