Het goede nieuws is dat Beyond Good & Evil 2 in ontwikkeling is, het slechte nieuws dat we het spel voorlopig nog niet hoeven te verwachten, zo geeft Ancel in gesprek met Kotaku aan.
Hoewel de sequel al in 2008 was aangekondigd is de daadwerkelijk ontwikkeling eigenlijk pas drie jaar geleden gestart, na de afronding van Rayman Legends. Een tussentijd van vijf jaar is opvallend te noemen, toch komt dit volgens Ancel vooral omdat technische beperkingen ze destijds in de weg stonden.
Ondanks de drie jaar ontwikkeltijd ligt het spel nog heel ver bij zijn release vandaan. Zijn eerdere teases middels diverse plaatjes waren bedoelt om aan het publiek aan te tonen dat de game in ontwikkeling is, toch wil Ubisoft iets meer concreets om van een officiële onthulling te kunnen spreken.
quote: "[We had] big questions that are so big you can't know the answers because no physics engine can handle all of the dimensions and speeds and things like that. It's like 'Okay, if no physics engine can do it, how can we achieve that?'
It's crazy and difficult to explain to people how technical making a game is. Now it's not anymore about polygons and things like that, it's about millions of behavioural AIs, systems, and giant spaceships crashing on big planets."
|