Volgend jaar verschijnt Vampyr, een actie-RPG die zich afspeelt in het Londen van 1918. Protagonist Jonathan Reid is een vampier die zijn bloedlust onder controle moet zien te houden terwijl hij tegelijkertijd de waarheid probeert te halen achter de herkomst van deze dodelijke plaag.
Combat speelt een belangrijke rol binnen de game, waarbij je zowel de beschikking hebt over conventionele melee aanvallen en ranged wapentuig. Door vijanden te ontwijken en ze aan te vallen vul je Jonathan zijn Blood Gauge, waarmee je krachten vampierenaanvallen kunt loslaten. Zijn gesteldheid als vampier neemt het op dit moment over en zijn menselijke kant lijkt verdwenen.
Vampyr maakt gebruik van een non-lineaire skill tree waarmee je nieuwe en krachtigere aanvallen en mogelijkheden vrij speelt. In zekere zin creëer je hiermee je eigen speelstijl omdat de ontwikkelaar je de vrijheid geeft om je zelf te laten bepalen wat je eerst ontgrendelt. Speel bijvoorbeeld agressief om meer schade toe te kunnen doen, of speel meer secuur en focus je op het op afstand houden van je vijanden.
De kwaliteiten kun je op twee verschillende manieren evolueren. Spring, een kwaliteit die je in één rush direct naast een vijand doet staan, kun je uitbreiden in een tijdelijke onzichtbaarheid of een grotere 'area-of-effect' schade.
De moeilijkheid van de combat kan beïnvloed worden door de acties van spelers. Je kunt je bijvoorbeeld voeden met burgers voor een hogere XP boost en hiermee maak je een combatsituatie eenvoudiger, tegelijkertijd komt dit met een kanttekening; het gevaar op de straten neemt bijvoorbeeld toe. Het is zelfs mogelijk om combat geheel te ontwijken, gebruik makend van je vampierensnelheid.


|