Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

Perfect Dark Zero


Door Rene Groen op 09-01-2006 om 07:58
Bron: Gamed

Wanneer je met de opvolger van het goede Perfect Dark komt voor je nieuwste console, dan zijn de verwachtingen hooggespannen. Tel daarbij op dat Rare al enige tijd weinig fatsoenlijks had laten zien, en de hype is compleet. Kan Joanna Dark al deze verwachtingen inwilligen? In deze review kun je het lezen.


Zo snel als een slak


Van de Xbox 360 mag je een hoop dingen verwachten, waaronder een goede A.I. Helaas komt Perfect Dark Zero op dat punt zeer slecht weg. De vijanden lijken op het ene moment geen A.I. toegedeeld te hebben gekregen, terwijl ze het moment erna weer over een super A.I. beschikken.
Om dit toe te lichten zal ik met het domme gedeelte beginnen. Wat al in de eerste missies opvalt is dat de vijand zonder nadenken gewoon op je af komt stormen. Enig denkwerk lijkt er niet bij te zitten, ze rennen gewoon op je af en zien vanzelf wel wat er gebeurt. Eigenlijk moet ik het woord rennen hier vervangen door snelwandelen, het ziet er allemaal nogal knullig uit.
Dit is overigens niet het enige moment waarbij de A.I. een doorn in het oog is. Het ene moment reageert de vijand amper als je vlakbij hem staat, terwijl ze op andere elementen een kogel door je lichaam jagen als je achter elementen verborgen bent of wanneer je een grote afstand tussen deze tegenstanders hebt opgebouwd.

Dit niveau van A.I. is overigens niet alleen bij je tegenstanders aanwezig. Ook de mensen die aan je eigen kant staan doen wonderbaarlijke dingen, in negatieve zin welteverstaan. Wanneer je ze moet beschermen van de vijand kiezen ze er vaker voor om in hun vuurlinie te gaan staan dan even dekking te zoeken en je een handje te helpen. Hierdoor word de moeilijkheidsgraad op onnatuurlijke wijze omhoog gebracht, wat absoluut onnodig geweest was als Rare er meer aandacht aan besteed had.



Om dit soort elementen enigszins te boven te komen is een goede besturing natuurlijk van groot belang. Het is dan ook jammer dat de game ook hier weer de mist in gaat. Ik vind het moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen, maar kloppen doet het in ieder geval niet. De nauwkeurigheid lijkt het steeds nét niet te zijn, waardoor je de hele tijd aan het bijsturen bent. Na een tijdje went het, maar wanneer je honderd broodjes blauwe kaas moet eten went het ook, het maakt het er alleen niet lekkerder op.

Multiplayer als overtuigingsfactor

Het doorspelen van de singleplayer bracht me dan ook weinig waar ik echt over naar huis kon schrijven. Het is dan maar goed dat de game een Xbox Live optie heeft, wilde de game geen slecht cijfer ontvangen.
Ten eerste is er natuurlijk de coöperatieve optie. Samen met een vriend of vriendin lekker de levels doorkruisen is natuurlijk leuker dan in je eentje. Wel wil ik de kanttekening plaatsen dat er verder niets verandert t.o.v. de singleplayer optie. Dit betekend ook dat hetzelfde aantal vijanden op je afgestuurd zullen worden, waardoor het geheel eigenlijk twee keer zo makkelijk wordt. Het plezier is er echter niet minder om.



Heb je geen vriend of vriendin bij de hand, dan kun je altijd nog via Xbox Live gaan schieten. Hiermee bereiken we meteen het sterkste deel van de game, want de ervaring via Xbox Live is zeer goed te noemen. Een potje is makkelijk opgestart, en met maximaal 32 man zul je je niet snel vervelen. Mocht het echter toch zo zijn dat dit aantal niet bereikt wordt, dan worden er automatisch delen van levels afgesloten. Hierdoor wordt het geheel wat kleiner, waardoor je niet aan het ronddolen bent zonder een tegenstander tegen te komen.

Pagina: 1 | 2 | 3
Beoordeling
Gameplay   68
Sound   76
Graphics   80
Replay   74

Perfect Dark Zero moet het vooral hebben van Xbox Live.
75


10:17  Screenshots Samurai Warriors 2
07:57  De toekomst van Naruto: Gekitou Ninja Taisen
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (80.56.130.xxx) op 09-01-2006 om 08:24
ja idd :) De SP had ik al binnen binnen No-Time uitgespeeld(6uren), erg kort dus maar gelukkig was er nog de MP *D

anway goeie review, maar van mij mocht ie wel een 8.0/8.5 ;)

Gast (82.173.102.xxx) op 09-01-2006 om 16:36
Vind ik ook, ik vind een 7.5 pas als je de game koopt en geen Live hebt of geen multiplayer doet

GoldNL op 09-01-2006 om 16:48 [Niv: 0 / Exp: 11]
een 7,5?? ik vind em een 6! ik heb deze game zelf gekocht bij de lanch. Maar ik vond er niks aan. De singleplayer zou een verhaal lijn in moeten zitten (ik kan em niet volgen) En de Multiplayer is al heeeeel snel een toonig.

Rene Groen (Eindredacteur) op 09-01-2006 om 17:52 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Als ik een 8.5 en een 6 hoor noemen zit ik dus goed wanneer ik ertussen hang

7.5 is overigens te hoog voor enkel de (korte) singleplayer. Het is de multiplayer die het omhoog trekt.

De Nelus op 09-01-2006 om 22:13 [Niv: 18 / Exp: 919]
SP is een beetje space-achtig zonder boeiend verhaal. Multiplayer is gewoon superstoer.

SP: 6
MP: 8.5

Ikkyu op 09-01-2006 om 22:20 [Niv: 88 / Exp: 4417]
goed gedaan René . Ik wist wel dat je deze ging reviewen ^^

Rene Groen (Eindredacteur) op 09-01-2006 om 22:24 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Bedankt Ikkyu, leuk om te horen
Ik probeer uiteraard zoveel mogelijk up-to-date te blijven met Xbox 360 reviews.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Perfect Dark Zero
Type:
Game
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Rare
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media