Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Lionhead wilde donkere Fable 4 maken


Door Rene Groen op 14-05-2016 om 15:19
Bron: Eurogamer

Lionhead is gesloten, de Fable serie (vooralsnog?) begraven. Microsoft bleek niet genoeg vertrouwen te hebben in Fable Legends en liet het project verdwijnen in het afvoerputje. Als het aan de ontwikkelaar zelf had gelegen hadden ze echter een andere richting ingeslagen.

Voormalig art director John McCormack geeft in een gesprek met Eurogamer een inkijkje in het verleden. Volgens hem pitchte Lionhead een vierde Fable bij Microsoft, eentje met een donkere invalshoek die zich in een industriële setting af zou spelen, draaiend op de Unreal Engine 4. Microsoft had echter andere plannen, hetgeen uiteindelijk resulteerde in Fable Legends.

McCormack gaat verder in detail en geeft aan dat Fable 4 onder andere vliegende machines zou bevatten. Verder wilden ze een volwassen rating nastreven, waardoor het prostituees en donkere humor zou bevatten. Ook Bowerstone zou terugkeren. Leerden we deze in Fable kennen als een klein dorp, daar was het in Fable 3 uitgegroeid tot een volwaardige stad.

In Fable 4 zouden we Bowerstone leren kennen als Londen, waar Jack the Ripper verkleed rond zou lopen. Niet voor niets wilden ze dan ook teruggrijpen op de Britse mythologie, inclusief Dr. Jekyll en Mr. Hyde met een "Fable twist" in een "fucked up" omgeving.

McCormack en de rest van het team waren niet bepaald blij toen hun idee werd afgewezen. Het was volgens hem ook één van de redenen om de studio in 2012 te verlaten en Another Place Productions op te richten.
quote:
“It was like, you’ve reached your cap of players for RPG on Xbox and you need to find a way to double that, and you’re not going to do it with RPG. I thought, yes we can.

I said, look, just give us four years, proper finance, give us the chance Mass Effect has, Skyrim has, the games at the time. They’re getting four years and a lot of budget. Give us that, and we’ll give you something that’ll get you your players. ‘Nah, you’ve had three shots and you’ve only tripled the money. It’s not good enough. Fuck off.’ That’s what I was annoyed about.”

De art director geeft verder aan dat Lionhead wist waar gamers op zaten te wachten, en dit was geen F2P competitieve multiplayer Fable Legends. De studio was ook onbekend met een vier-versus-één titel, waardoor ze problemen ondervonden met het vinden van de juiste balans. Eén van deze redenen was dat de vier helden en de ene bad guy tegelijkertijd in level moesten stijgen. Ook andere problemen werden pijnlijk zichtbaar, zo was het spel simpelweg niet leuk om te spelen.

Volgens bronnen zou Microsoft zo'n 75 miljoen dollar in de game hebben gestoken en zouden er nog enkele updates gepland staan alvorens het spel in open beta zou gaan. Het annuleren van Fable Legends werd in eerste instantie dan ook enthousiast ontvangen, ontwikkelaars bij Lionhead dachten namelijk dat de techniek nu gebruikt zou worden voor Fable 4. De verrassing was dan ook groot toen korte tijd later bekend werd dat de studio gesloten zou worden. Een bron laat over de situatie weten:
quote:
“The biggest stab in the heart was that for roughly six years the studio had pretty much been tasked to develop games that Microsoft wanted us to make to show off tech. Very few people wanted to make Fable: The Journey and almost nobody wanted to work on Fable Legends.

It felt like the time was right to finally make that Lionhead 2.0 claim and build the game everyone wanted to play and we all wanted to make Fable 4.”

Andere problemen bij Lionhead werden ook merkbaar toen Peter Molyneus de studio verliet. Volgens velen had hij de macht om nee te zeggen tegen vrijwel alles wat Microsoft ze opdroeg. Met zijn vertrek werd Lionhead dan ook een stuk kwetsbaarder.


15:57  [E3] Ubisoft met nieuwe AAA titel
15:01  COD: Modern Warfare toch als trilogie
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (82.217.60.xxx) op 14-05-2016 om 16:06
Fucked up londen met een vleugje britse mytholie is niet wat ik zoek in een fable game. Ik zou het liefst terug gaan naar de Fable 1 sfeer. Aan de andere kant, duister fucked up londen met een vleugje mythologie heeft misschien ook wel wat weg van Dishonored. En die game was prachtig!

MaartenL (Redacteur) op 14-05-2016 om 16:13 [Niv: 472 / Exp: 23598]
vond persoonlijk ook de sfeer in Fable 1 het beste voor een dergelijke reeks.

Toch genoten van de andere delen maar echt memorabele games waren het nu ook weer niet.

Gast (90.18.33.xxx) op 14-05-2016 om 17:57
Klinkt wel cool, jammer.
Als je het artikel leest was het niet alleen Molyneux die kon weigeren, maar hadden de overblijvers de ballen niet om het te doen. Die wilden juist zoveel mogelijk checkboxen ticken om zoveel mogelijk geld van MS te krijgen.
Ik kan hier persoonlijk MS ook niet geheel de schuld van geven. Beide partijen hebben het gewoon verpest en 75 miljoen erdoonheen jagen zonder resultaat, tsja, ik had als manager bij MS al veel eerder de stekker eruit getrokken, dat is gewoon belachelijk veel voor een F2P game.

Gast (82.217.79.xxx) op 14-05-2016 om 22:54
goed gezegd wilde, voordat microsoft die Kinect
shit door onze strot probeerde te douwen.

Gast (78.21.217.xxx) op 15-05-2016 om 20:23
En zo heeft een bemoeizuchtige grootmacht alweer een goeie studio verkloot , hopelijk richten deze mensen iets nieuw op zodat ze terug in alle vrijheid hun creativiteit kunnen loslaten.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Fable Legends
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media