Lange tijd hield Microsoft vast aan Kinect, in eerste instantie als extra accessoire voor de Xbox 360 en later als wezenlijk onderdeel van de Xbox One. Hoewel ze Kinect steeds meer los lijken te laten lijken ze nog altijd overtuigd van de toegevoegde waarde.
Xbox Chief Marketing Officer Mike Nichols geeft in een interview aan dat ze geen uitspraken doen over hoeveel console gebruikers Kinect wel en niet hebben. Wel laat hij weten dat het aantal mensen met Kinect een aanzienlijk percentage vormen en dat deze mensen het redelijk frequent gebruiken. Hij voegt hier echter wel aan toe dat dit steeds minder in relatie tot games is, maar meer voor biometrisch inloggen en het gebruik van de user interface.
Toen de Xbox One lanceerde werd Kinect standaard meegeleverd, later besloot Microsoft de console ook zonder de accessoire aan te bieden.
quote: "When the team was launching we assumed 100 percent ownership and use of the Kinect. There was a simplification from a design perspective. Now we're not designing for everyone who has it or everyone doesn't have it. We're designing for a good chunk who have it and use it and some new customers who now have decided to get an Xbox One who don't have a Kinect, at least not yet."
Met The New Xbox One Experience, het nieuwe dashboard dat binnenkort verschijnt en al bruikbaar is voor Preview Members, zal het aansturen van de console middels gebaren geheel verdwijnen. Volgens Nichols werd er zo weinig gebruik van gemaakt dat het simpelweg geen toegevoegde waarde meer had. Het aansturen van het dashboard via je stem, middels Cortana, blijft echter bestaan. Over de toekomst van Kinect games doet Microsoft geen uitspraken, maar deze lijken ons dood en begraven.
|