Mirror's Edge, Need for Speed, Battlefield en natuurlijk vele sporttitels. Het is een kleine greep uit het grootse portfolio van Electronic Arts, maar op de achtergrond werken ze aan een verdere uiteenzetting.
Patric Solderlund, de Executive Vice President van EA Studios, geeft aan dat het bedrijf wereldwijd aan vele nieuwe IP's werkt. Eén van deze projecten is in ontwikkeling in de studio te Montreal, onder leiding van Jade Raymond.
Soderlund geeft verder aan dat actietitels het grootste segment vormen in de game-industrie, maar dat Electronic Arts hier juist weinig titels heeft. Ze staan er niet om bekend titels in hun portfolio te hebben die zich laten vergelijken met Assassin's Creed, Batman of GTA. Het doel is dan ook om juist in dit segment uit te gaan breiden, om zo games aan te kunnen bieden die wij als gamers mogelijk niet eerder hebben gezien. Op de vraag of EA's Motive, de studio te Montreal, met zo'n game op grote schaal komt laat hij weten:
quote: "Maybe. I’m not suggesting we're going to go after GTA and sell 50 million units. We would love to! But what I'm saying is those types of absolutely AAA, big productions is what we want to do. And I think for us to do that, we need the right people."
Het eerste project van Motive is het geven van assistentie bij een nieuw Star Wars project, in ontwikkeling bij Visceral en onder leiding van ex-Naughty Dog director Amy Hennig. Hiernaast werkten ze aan een actietitel, mede omdat Jade Raymond eens iets anders wilde proberen: "She wanted to build action games and we were going in that direction…. It kind of came together, and that's why we did it."
|