Vanaf 17 november kunnen we aan de slag met Star Wars: Battlefront. Althans, 'we' verwijst hier naar gamers die graag multiplayer potjes spelen, een volwaardige singleplayer campagne vormt namelijk geen onderdeel van het pakket.
EA COO Peter Moore laat in een interview weten dat gamers simpelweg niet geïnteresseerd zijn in een singleplayer campagne. In games die een grote multiplayer mode kennen, denk aan de Battlefield games, zien ze terug dat de singleplayer een ondergeschoven kindje is en dus is besloten om deze mode er nu geheel uit te laten. Om zijn punt te benadrukken gebruikt hij een andere titel, namelijk de MMO Star Wars: The Old Republic.
quote: “Between when a dev team starts work on a game, and when it finishes, the world becomes a different place. I remember when we started work on Star Wars: The Old Republic; at the time, the model to go for was subscription. By the time we had the game ready, the model to go for wasn’t subscriptions.
That’s why we had to stop the game, and rebuilt it as a free-to-play title with microtransactions, but even then there were some people who said they wanted to keep their subscriptions.”
Ontwikkelaar DICE heeft al vanaf het begin aangegeven dat Star Wars: Battlefront om de multiplayer draait, het team wil hierbij dat we de gevechten uit de franchise zelf na kunnen spelen. Mocht je toch liever alleen spelen, dan ben je beperkt tot een offline mode waarin AI bots de plaats van andere spelers innemen.
|