Zenimax wist velen te imponeren tijdens deze E3, denk alleen maar eens aan titels als Fallout 4 en DOOM. Velen viel op dat deze laatstgenoemde game duidelijk anders is dan DOOM 3, iets waar Pete Hines nu zelf op ingaat.
De VP van marketing & PR geeft in een interview aan dat DOOM 3 een erg donkere game was en dicht bij een survival horror lag. Voor DOOM kiezen ze een andere insteek, het moet teruggaan naar de roots, hetgeen resulteert in meer helderheid en gameplay die meer neigt naar actie.
Om ze te ondersteunen in deze richting maken ze gebruik van de id Tech 5, welke ze in staat stelt om betere belichting door te voeren:
quote: "A lot more lighting, a lot more stuff that we didn’t—megatextures doesn’t allow for dynamic lighting. That’s the opposite of how megatextures work. It’s all baked-in stuff. Part of id Tech 6 is allowing for dynamic lighting, smoke and particle effects, a lot of stuff that just wasn’t part of the picture in previous versions."
DOOM verschijnt in de eerste helft van 2016 en geeft ons een singleplayer, multiplayer en een geïntegreerde, cross-platform map editor.
|