Gezien de vele indie studio's zien we ook steeds meer aankondigingen van games. Vandaag zetten we Tinertia in het zonnetje, een game die de ontwikkelaar omschrijft als 'een platformer met een twist'.
Zegt dit je nog niets? Dan citeren we ook nog even een andere omschrijving van Reberb Triple X: "Tinertia is Quake-like fun, Sonic-like speed and precision controls ... all without a jump button." Inderdaad, Tinertia is een platformer zonder springknop.
Als speler krijgen we de kleine robot Weldon onder de knoppen, bepakt met een krachtige rocketlauncher die hem door 'caleidoscopische, industriële omgevingen' helpt. In totaal zijn er zeventig levels, op een planeet die onder leiding staat van de geheime ARC. Het is zijn doel om Weldon te vernietigen, maar deze laat het hier uiteraard niet bij zitten.
Tinertia moet een game worden die makkelijk is om mee te beginnen, maar lastig moet zijn om er goed in te worden. Naast de hoofdmodus zijn er ook een Speed Run, #YOLO en Rocket Challenges mode, alsmede Ghost Runs en een dynamisch replay systeem wanneer de game later dit jaar verschijnt op de PC, Xbox One en PlayStation 4.