Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Nieuws:

Halo 2 behaalt geen 1080p


Door Joni Philips op 08-10-2014 om 10:29
Bron: CVG

Momenteel ontwikkelt 343 Industries een nieuwe Halo game, maar uitgever Microsoft vergeet de oude Halo games niet. Het bedrijf werkt aan Halo: The Master Chief Collection voor de Xbox One waarin Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 Anniversary, Halo 3 en Halo 4 aanwezig zijn.

De meerderheid van de spellen betreft geavanceerde ports van Xbox 360 games, maar Halo 2 Anniversary wordt een volwaardige remake voor de Xbox One. De Xbox 360 ports in de collectie zullen allemaal lopen op 1080p met een 60 fps framerate. Halo 2 Anniversary wordt echter de uitzondering, de Xbox One remake krijgt een resolutie van 1328x1080 op 60fps. De verticale resolutie blijft dus gelijk aan 1080 pixels, maar er wordt horizontaal op pixels bespaard. Er gaat 30% verloren ten opzichte van een standaard 1080p game.


10:29  Launchbeelden van Project Spark
10:29  Resident Evil toont zijn laatste HD versie
 Reacties (24)
 Pagina: 1
Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 10:40
Als we Sony fanboys vorige gen moesten geloven is dat toch echt 1080p. Gran Turismo deed hetzelfde door de horizontale resolutie te gimpen maar wel 1080 beeldlijnen te renderen. Nothing to see here.

Asianator op 08-10-2014 om 10:49 [Niv: 164 / Exp: 8191]
Toch vreemd om te zien dat hier geen volledige 1920x1080 behaald kan worden. Waarom niet, vraag ik me dan af...?

Overigens vind ik het ook nog steeds schandalig dat Halo 2 Anniversary en Halo 5 niet voor de Xbox 360 verschijnen. Vooral ook omdat Microsoft tijdens de aankondiging van Halo 4 de volgende woorden sprak: "... of a new Trilogy for Xbox 360."

Desondanks zal ik deze collectie ongetwijfeld aanschaffen. Ik heb me vermaakt met de eerste drie Halo-games, maar heb Halo 4 nooit uitgespeeld. Daarnaast bevat The Master Chief Collection onveranderde multiplayer-modi van Halo, Halo 2 en Halo 3. Gewoon klassiek schieten zonder Armor Abilities, sprinten en al die andere onzin.

Wapkaak op 08-10-2014 om 10:53 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Beter joh, niet te lang blijven hangen op de oude generatie. Gaat ten koste van current gen games.

Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 11:01
@ Asianator? Het waarom is omdat de game 2 engines tegelijk draait, de oude en de nieuwe, die je ook realtime kan switchen.
De nieuwe consoles zijn slappe hardware en trekken dat waarschijnlijk niet om 2 1080p framebuffers tegelijk te verwerken.

Asianator op 08-10-2014 om 11:12 [Niv: 164 / Exp: 8191]
@Gast (90.34.218.xxx) ,
Het feit dat de game twee engines tegelijk draait en dat je daar real-time tussen kan schakelen op elk gewenst moment mag in mijn optiek niet gebruikt worden als excuus.

HD-gaming begon in de vorige generatie spelsystemen. Er werd ons volledig 1080p beloofd. Slechts een handje vol games liet dit ook zien. Nu, een generatie verder is het toch nog steeds niet mogelijk om die volledige resolutie te behalen, en dat is gewoon jammer.

Als je het mij vraagt moeten ze eerst een zorgen dat alles volledig 1080p draait op een constante 60fps, voordat ze denken aan het mooier maken van de games.

Maar goed, dat is slechts mijn mening. Aan de andere kant weten ontwikkelaars en uitgevers ook wel dat, hoewel gamers altijd erg veel zeiken, ze hun portemonnee toch wel trekken wanneer puntje bij paaltje komt. En als we dát nu eens niet deden en ons bij ons standpunt hielden, dan zouden ze misschien eens een keertje luisteren...

Neemt overigens niet weg dat ik me daar ook schuldig aan maak...

Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 11:18
De hele nieuwe gen is overhype die niet levert. De mensen die een PS4 kopen vallen er kennelijk nog meer voor dan de mensen met een Xbox One.

Die 1080p ga je steeds minder zien (het draait al niet eens op 60fps wat gewoon sneu is), destemeer omdat de PC nu al zover vooruit loopt met 4-5TFLOPS GPUs (GTX 970 is voor velen betaalbaar), dat kunnen die magere consoles niet bijbenen en zullen behoorlijk moeten inleveren.

Bij deze game is deze resolutie ook niet moeilijk te begrijpen, als je het aantal pixels telt is het net als een 900p buffer die past in de 32MB eSRAM, wel met 1080 beeldlijnen. Het is gewoon een truukje die ook op de PS3 werd toegepast, maar toch stond er 1080p op de doos.

De nieuwe engine draait over de eSRAM en de oude over het DDR3 geheugen.

Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 11:21
Deze game draait wel op 60fps overigens, begrijp me niet verkeerd, maar het gros aan games is 30.

Asianator op 08-10-2014 om 11:23 [Niv: 164 / Exp: 8191]
Over al die PC-specificaties, GPU's, CPU's en eSRAM heb ik geen verstand. Ik blijf erbij dat als je HD-gaming twee generaties geleden aankondigt en het na bijna tien jaar nog steeds niet optimaal kunt leveren, er toch andere prioriteiten moeten worden gesteld bij het ontwikkelen van de game. Maar goed, laat ik erover ophouden.

Ik zal vast wel genieten van "Halo: The Master Chief Collection," daar ben ik zeker van. Maar ik vind het gewoon jammer.

Desondanks geniet ik ook nog steeds van mijn oudere systemen, waaronder de originele Xbox. Twee dagen terug speelde ik nog wat Halo 2. En zelfs nu nog vind ik die versie mooi gemaakt. Niet normaal wat de originele Xbox allemaal wist te tonen!

Redneckerz (Redacteur) op 08-10-2014 om 11:34 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Waarom kan Halo 2: A geen 1080p halen en de rest van de games wel? Want ook Halo Anniversary zit in het pakket.

Tevens moeten worden opgemerkt dat je in elk topic de hele tijd de consoles loopt te bekritiseren in dezelfde bewoordingen en je niet ingaat op eventuele tegenreacties.

Toch geen PC masterrace agenda mag ik toch hopen..

@ Asianator:
Ik ben het niet echt met je eens. Er zijn zat titels die op 1080p draaien (tenminste op PS4 voordat we allemaal parity gingen doen) en voor de Master Chief Collection staat ook gewoon dat 1080p is, behalve Halo 2 blijkbaar.

En logischerwijs zal deze ook gewoon een bump naar 1080p krijgen.

Gewijzigd door Redneckerz op 08-10-2014 om 11:36

Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 11:54
Geen PC Master Race agenda, ook al is het wel de waarheid die kennelijk erg pijn doet bij bepaalde individuen. De Anniversary versie zal geen bump naar native 1080p krijgen. Je moet je als redacteur toch beter inlezen want ik zie meer van je posts die meer als een wannabe fanboy overkomen zonder propere kennis.

Het is zo omdat die allemaal forward rendering gebruiken. Dan pas je in de 32MB cache. H2A gebruikt het nieuwe deferred rendering en dan kom je met full 1080p uit op ongeveer 47-48MB en dat past niet in het snelle eSRAM gedeelte (wat wel nodig is want het vergt grotere bandbreedte).

Nu kan je op de Xbox One je framebuffer verdelen over de DDR3 en eSRAM (een split frame rendering techniek wat ook veel werd gebruikt op de Xbox 360), maar dat is bij een game met 2 engines praktisch onmogelijk, het is al moeilijk bij andere games die maar 1 engine draaien en het kan, als het niet goed geimplementeerd is, leiden tot artefacten (tearing), wat natuurlijk ongewenst is. TLDR en dan heb ik het nog niet eens gehad over de slechte balancering tussen CPU en GPUs en rendering pipelines.

Redneckerz (Redacteur) op 08-10-2014 om 12:16 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Zonder propere kennis. Je hebt ook naar het AC: Unity topic gekeken?

''De Anniversary versie zal geen bump naar native 1080p krijgen.''
En dat weet je omdat je insider info hebt?

''Je moet je als redacteur toch beter inlezen want ik zie meer van je posts die meer als een wannabe fanboy overkomen zonder propere kennis.''
In mijn tijd als redacteur is mij in ieder geval duidelijk geworden dat degene die het hardst roepen altijd gastaccounts zijn die vervolgens hun beweringen niet willen of kunnen staven. Niet dat dit voor jezelf geldt maar je aggressieve reacties spreken niet in het voordeel van je.

''Het is zo omdat die allemaal forward rendering gebruiken. Dan pas je in de 32MB cache. H2A gebruikt het nieuwe deferred rendering en dan kom je met full 1080p uit op ongeveer 47-48MB en dat past niet in het snelle eSRAM gedeelte (wat wel nodig is want het vergt grotere bandbreedte)''
Niet allemaal, Halo 3 gebruikt niet een traditionele forward renderer. Daarnaast blijf ik erbij dat Halo 1 Anniversary, die ook 2 engines draait, wel 1080p60 kan halen. Waarom Halo 2 dan niet?

Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 12:29
Het zal best dat gast accounts harder roepen, zal je daarin niet tegenspreken. Er is niks aggressiefs aan mijn reacties, en als dat zo overkomt, is het het zeker niet de intentie.

Halo 3 is wel degelijk forward rendering. De game gebruikt alleen 2 buffers om dynamic range zoveel mogelijk te verkrijgen. 1 buffer heeft low values, de andere high en worden gecombineerd tot het uiteindelijke beeld. Er is geen deferred lighting in Halo 3. Zie het als een soort forward plus, wat ook in Forza Horizon 2 wordt gebruikt.

Halo 1 Anniversary zijn beiden ook forward rendering, ook in de nieuwe engine. Het is zeker prachtig geworden met allerlei effecten, dus ik zeg hierbij ook niet dat H2A lelijk wordt met die stretched buffer oid, dat moet je er niet van maken. Maar het feit blijft dat die nieuwe consoles niet de hardware hebben om de nieuwere games met full 1080p60 te gaan afspelen.

Ik laat het hierbij. Want anders worden mijn posts weer als aggressief geinterpreteerd.

PwnStrike op 08-10-2014 om 12:38 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Ik weet dat we allemaal mooie graphics en HD beelden willen, maar kunnen we niet gewoon van het spel genieten?

Let op, nu komen de graphics-whores en de PC masterrace fanboys

Gewijzigd door PwnStrike op 08-10-2014 om 12:39

thenativedude op 08-10-2014 om 12:56 [Niv: 137 / Exp: 6865]
de reacties zijn weer om te huilen zeg.heb een ps4 maar loop niet te janken op pc en the one.

Gast (84.241.192.xxx) op 08-10-2014 om 13:26
Degene die nog roept dat de game industrie volwassen is geworden is niet goed snik. Hoe kan dat ooit bereikt worden als een groot deel van de community bestaat uit zeikende fanboys.

Gast (82.204.79.xxx) op 10-10-2014 om 09:55
De hele XBox one is zwaar ondermaats dus ben niet verbaasd hierover.

Gast (90.34.171.xxx) op 10-10-2014 om 10:21
De PS4 is net zo pauper, maar jullie trappen allemaal in de hype.

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 10:31 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 82:
Maar alle andere Halo games draaien wel op 1080p.

@ Gast 90:
Staaf het dan eens met bewijs dat het zo pauper is. Zijn er technisch gezien titels op PC die technisch beter zijn dan een PS4 titel? Infamous: SS, The Tomorrow Children.. Staaf het dan met bewijs ipv dat zinloze roepen dat Console A pauper is.

Gast (82.204.79.xxx) op 10-10-2014 om 10:55
@90.34.171

Jij hebt niet beide consoles! Anders zou je niet van deze pauper opmerkingen maken....

Gast (195.189.23.xxx) op 10-10-2014 om 11:09
Gast (90.34.218.xxx) op 08-10-2014 om 12:29 Maar het feit blijft dat die nieuwe consoles niet de hardware hebben om de nieuwere games met full 1080p60 te gaan afspelen.

Daar raak je hem precies op de kop, maar beide consoles zijn gewoon niet krachtig genoeg en dat is al vanaf het begin! Alleen de fanboys zijn door de hype erin getrapt en geloven nog in de super power van de ps4..

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 11:37 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 195:
Wat zeg je dan technisch over The Tomorrow Children? of Deep Down? Heck, zelfs Quantum Break ziet er fantasisch uit.

Noem maar een aantal titels op PC die ook aan Voxel Cone Tracing doen. Kan je dat? Of zijn bovenstaande reacties zonder onderbouwing het beste wat ik kan verwachten?

Gast (90.18.160.xxx) op 10-10-2014 om 13:30
Gast 82.204.79.xxx, jij al helemaal niet, dat is nog meer duidelijk.

Gast 195.189.23.xxx Correct! Mensen zullen het wel gaan snappen in de toekomst, ook de gehersenspoelde fanboys.

En Redneckerz, BEIDE consoles zijn zwak, niet alleen de PS4. NERGENS zeg ik dat alleen de PS4 zwak is. Dat maak jij er met je fanboyisme van ,het is echt opvallend nu, net wat die andere gast zei. De enige console die ermee pronkt dat die sterk is, is de PS4.

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 13:49 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Goed, dan zijn beide consoles zwak. Ga je dan nog mijn vraag beantwoorden uit mijn vorige reactie?

Gast (90.18.160.xxx) op 10-10-2014 om 14:13
Voxel Cone Tracing is niet bijzonder. Het is geen echte ray tracing en kan op GPUs van beide consoles worden gebruikt. Project Spark gebruikt het bijvoorbeeld ook en is een standaard feature in Unreal Engine 4.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: The Master Chief Collection
Type:
Game
Releasedatum:
11-11-2014
Ontwikkelaar:
343 Industries
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media