Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(3) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(10) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(4) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
04 Oktober 2020 
(4) 
(6) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(3) 
02 Oktober 2020 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
01 Oktober 2020 
(2) 
(3) 
(3) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 September 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(6) 
(1) 
(3) 
(0) 
(6) 
(2) 
(1) 
29 September 2020 
(13) 
(0) 
(5) 
(3) 
(9) 
(1) 
28 September 2020 
(31) 
(0) 
(0) 
(8) 
(10) 
(0) 
(0) 
(2) 
27 September 2020 
(0) 
(11) 
(2) 
26 September 2020 
(6) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Super Smash Bros. for Wii U


Door Joni Philips op 22-09-2014 om 08:20
Bron: Gamed

Consolemaker Nintendo produceert momenteel meerdere topgames voor hun Wii U console om de interesse van het gamepubliek op te wekken. Het gaat onder andere om The Legend of Zelda en Star Fox, maar het belangrijkste project is zonder twijfel Super Smash Bros. for Wii U.

De populariteit van de Super Smash Bros. spellen was over de generaties heen onmiskenbaar. De spellen werden steeds een gigantisch succes, ongeacht de verkoopcijfers van de bijbehorende consoles. Super Smash Bros. Melee werd bijvoorbeeld door één derde van alle GameCube eigenaars gekocht. Er waren iets meer dan twintig miljoen consoles verkocht, maar Melee bereikte dus een publiek van meer dan zeven miljoen spelers. De game was destijds samen met Mario Kart: Double Dash het spel om een GameCube voor te kopen. Het verkocht dan ook beter dan Super Mario Sunshine, Metroid Prime en The Legend of Zelda: The Wind Waker, ondanks het feit dat velen denken dat zij verantwoordelijk zijn voor het succes van Nintendo. De serie moest op de Nintendo 64 en de Nintendo Wii meer concurrentie dulden, maar het belang ervan was steeds opvallend. De eerste game in de franchise behaalde de kaap van vijf miljoen verkochte exemplaren en Brawl werd twaalf miljoen keer verkocht. De eerste editie van de franchise voor de Wii U wordt zodoende een belangrijke graadmeter voor de toekomst van de console.

Nintendo heeft weliswaar vele games in ontwikkeling voor de Wii U, maar zij behalen geen van allen de verkoopcijfers van een doorsnee Super Smash Bros. Het spel wordt dus potentieel de laatste grote kans van de console, zodat Nintendo de kans met beide handen wil grijpen. Het bedrijf schakelde zelfs de hulp van Super Smash Bros. Brawl ontwikkelaar Sora en Bandai Namco Games in om de games te maken. Het spel moet zodoende samen met het begeleidende Super Smash Bros. for Nintendo 3DS een fantastische ervaring worden die iedereen in huis wil halen. Beide versies van Super Smash Bros. hebben unieke elementen, maar er zijn eveneens vele gemeenschappelijke onderdelen zodat de spellen een goede aanvulling op elkaar vormen. Je kunt over deze gemeenschappelijke elementen lezen in onze Super Smash Bros. for Nintendo 3DS preview. Er wordt onder andere gesproken over de aanwezige personages, het opzet van de online multiplayer en de manier waarop de levels werden gekozen. Je kunt daarnaast onze Amiibo vooruitblik lezen waarin wordt onthuld hoe de beeldjes de spelervaring zullen beďnvloeden.


De voorgaande artikelen gaven een goede inleiding tot de algemene Super Smash Bros. ervaring zodat we nu kunnen kijken naar de unieke punten van Super Smash Bros. for Wii U. Het valt hierin meteen op hoe het spel eigenlijk een mengelmoes van Melee en Brawl wordt. Brawl introduceerde verschillende vernieuwingen zoals Smash Balls, die worden behouden, maar het spel zorgde eveneens voor enkele minder geapprecieerde veranderingen. De snelheid van de gevechten werd bijvoorbeeld verlaagd om het spel toegankelijker te maken en personages konden op willekeurige momenten zonder aanleiding struikelen. Het zijn twee elementen die verwijderd zijn. De gevechten verlopen nu opnieuw sneller – maar nog steeds trager dan Melee – en personages zullen nu alleen nog struikelen wanneer een vijand hiervoor verantwoordelijk is. De physics zijn nu ook wat realistischer tegenover het meer zwevende Brawl, wat eveneens een verbetering is die in goede aard zal vallen bij fans van het vechtgenre. Brawl was nu eenmaal een Super Smash Bros. game voor de gemiddelde Wii eigenaar, en die verschilde in heel wat opzichten van de typische GameCube eigenaar.

Het bovenstaande toont duidelijk aan hoe Nintendo een balans zoekt tussen twee uitersten van hun populaire franchise. Nintendo schuift de onnodige innovaties van Brawl deels aan de kant om te kernervaring van het vechten met gebalanceerde karakters opnieuw te versterken. De overdreven stages van Brawl, een overvloed aan 'klonen' tussen de personages en de minder realistische physics bijvoorbeeld waren grote afleidingen. Het is vet dat men nu wegsnijdt om het prachtige lichaam te tonen. Dat is eveneens zichtbaar in de grafische stijl waar het onnodige detail in de karakters is geschrapt. Het klinkt als een opoffering, maar het eindresultaat is een nieuwe vloeiende stijl die de personages beter laat schitteren. De stijl van de personages sluit nu ook nauwer aan op hun originele games, wat de herkenbaarheid verhoogt. Er is tegelijkertijd aandacht besteed aan de algemene grafische vooruitgang. Het spel heeft een resolutie van 1080p en een vlotte framerate van 60 frames per seconde zodat de actie optimaal in beeld verschijnt. Super Smash Bros. for Wii U moet dus een absoluut prachtige game worden.


De succesvolle GameCube editie Super Smash Bros. Melee was voor vele spelers de allerbeste versie van de franchise. Het uitstekende Brawl leek zelfs een lichte teleurstelling ten opzichte van Melee, mede door de beslissing om de spelsnelheid te verlagen om meer casual spelers aan te spreken. Het succes van Melee was grotendeels een gevolg van de uitgebreidheid van het spel met onder andere een interessante singleplayermode, maar er was eveneens een andere oorzaak. De onconventionele GameCube controller was namelijk geniaal voor de snelle vechtgame, je kon het arsenaal van je vechter met gemak op het scherm toveren. Nintendo wil die geniale controller nu terugbrengen voor Super Smash Bros. for Wii U. Het bedrijf komt speciaal voor Super Smash Bros. for Wii U met een adapter om vier GameCube controllers aan te sluiten op de Wii U. Het wordt dus tijd om de oude GameCube controllers en WaveBirds boven te halen! Nintendo brengt daarnaast een nieuwe GameCube controller uit met een Super Smash Bros. uiterlijk. De adapter zal ongeveer €20 kosten, de nieuwe controller ongeveer €30.

Je hoeft natuurlijk geen GameCube controllers in huis te halen. Het spel ondersteunt namelijk alle potentiële controllers van de Nintendo Wii U. Het is dus mogelijk om het spel te spelen met de GamePad inclusief de TV Off mogelijkheid, de Pro Controller of de WiiMote met Nunchuk. Je keuze zal grotendeels afhangen van de controller die het gemakkelijkste in de handen ligt. Het spel maakt namelijk geen gebruik van de sensoren van de WiiMote of het touchscreen van de GamePad. Je krijgt zodoende met elke controller dezelfde ervaring. De overvloed aan controllerkeuzes zorgt er ook voor dat je geen moeite mag ondervinden om de nodige controllers boven te halen voor enkele Smash Bros. avonden met je vrienden. En die avonden zullen er zeker komen. Super Smash Bros. for Wii U lijkt namelijk net als zijn voorgangers de ultieme party game te worden. We zullen echter pas een definitief oordeel kunnen vellen wanneer de game later dit jaar in de winkels ligt. Er is echter nog geen concrete releasedatum, dus blijf Gamed volgen om te weten wanneer het spel verschijnt.


16:01  Igarashi geeft droomgame voorlopig op
08:20  Highschool of the Dead
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (80.60.36.xxx) op 22-09-2014 om 08:34
smash speel je natuurlijk wel met een gamecube controller

Gast (82.170.214.xxx) op 22-09-2014 om 11:45
^

laraishond op 22-09-2014 om 16:05 [Niv: 152 / Exp: 7579]
^

René. op 22-09-2014 om 17:47 [Niv: 10 / Exp: 525]
^

Gast (37.251.97.xxx) op 22-09-2014 om 20:07
Je kan trouwens de WiiU versie ook met je 3DS spelen... Ik speel gewoon met de gamepad of 3DS, ik hoef het niet speciaal met gamecube controller te spelen....

Gast (77.173.163.xxx) op 23-09-2014 om 08:53

>^
^Gast (37.251.97.xxx)
<

GrimHeroAce op 23-09-2014 om 09:37 [Niv: 41 / Exp: 2028]
30 eu voor een GC controller is gwn een rip off
is niet eens 10 eu waard maar deze game wordt echt de wii-u game van het jaar

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Super Smash Bros. for Wii U
Type:
Game
Releasedatum:
28-11-2014
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media