Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Feature:

Dragon Age: Inquisition - Skyhold


Door Joni Philips op 06-10-2014 om 14:37
Bron: Gamed

Het voorgaande Dragon Age II was een teleurstelling, maar de nieuwe Dragon Age Inquisition moet een grote topper worden. Het spel moet daarvoor een diepgaande ervaring leveren met vele elementen, inclusief het opzetten van een eigen thuisbasis.

De protagonist van Dragon Age: Inquisition is de leider van een organisatie die de wereld wil redden, die samen met zijn collega's reist naar verschillende afgelegen landen, waar hij strijdt met allerlei gevaarlijke monsters om zo de geheimen te ontdekken die zij verbergen. Het is een zware en drukke dagtaak die de nodige stress veroorzaakt. Hij heeft dan ook nood aan een plek om uit te rusten, zodat hij kan herstellen van zijn avonturen. Hij gebruikt hiervoor al snel het kasteel Skyhold, een basis die sterk zal groeien tijdens zijn missie. Skyhold is aan het begin van het spel een vervallen kasteel, een ruďne waarin wonen grotendeels onmogelijk is. De meerderheid van de kamers is onbewoonbaar omdat de tand des tijd het kasteel heeft vernietigd. Skyhold is desondanks een ideaal thuis, mits de nodige reparaties en de uitbreidingen, zodat Skyhold zal uitgroeien tot een grote thuisbasis voor jouw troepen. Het wordt een soort levende hub die je onmiddellijk in de juiste sfeer moet brengen.


Het is natuurlijk niet de eerste keer dat BioWare dit principe uitprobeert in Dragon Age. Dragon Age Origins – Awakening beschikte over Vigil's Keep, een groot fort dat je in beperkte mate kon opbouwen. Het was een leuke optie, maar er waren simpelweg onvoldoende mogelijkheden. BioWare leert van dit vroege experiment en zorgt voor een uitgebreidere ervaring met Skyhold. Het kasteel moet uiteindelijk uitgroeien tot een zwaarbewaakte burcht, maar jij moet continu bepalen hoe het groeit. De structuur van het fort ligt in grote lijnen vast, maar je kiest welke onderdelen je eerst wil herstellen en hoe je het geheel gaat aanrichten. Je bent dus vooral bezig met de inrichting, het decor en de wandtapijten. Je zult door het gehele spel nieuwe decorstukken blijven verdienen, zodat je de burcht steeds nauwer op je smaak kunt afstemmen. Het kasteel zal dus voor iedereen anders evolueren, zodat jouw protagonist 's avonds met plezier thuiskomt na het doden van monsters.

Jij bepaalt grotendeels de opzet van het kasteel, maar je leeft natuurlijk niet alleen in de gigantische burcht. Je hebt eveneens het gezelschap van allerlei soldaten die het kasteel moeten beschermen, en je komt daarnaast ook gewoon je metgezellen tegen. Zij geven zelfs een beetje invulling aan het kasteel. De andere leden van de Inquisition veroveren elk hun eigen plekje, zo zal Sera zal bijvoorbeeld vaak in het café hangen. Je kompanen zullen zich deze ruimtes ook eigen maken. Je krijgt op die manier een beetje inzicht in hun persoonlijkheid. De aankleding van deze kamers verraadt namelijk zeer veel. Je kunt nu – in tegenstelling tot in Dragon Age II – ook praten met je kompanen. Dat systeem is dan ook een terugkeer naar de gesprekken uit Dragon Age Origins. Deze interacties zijn ook belangrijk voor het opbouwen van je (romantische) band met je favoriete personage, zodat het verkennen van de burcht nog belangrijker wordt.


Het lijkt op deze manier alsof Skyhold een grotendeels cosmetische ervaring is waar het praten met je teamleden de enige mogelijkheid is, maar Skyhold is eigenlijk het centrum van jouw macht. Je hebt een troonzaal met een oorlogstafel, vanwaar je bepaalt hoe je inquisitieleger vooruitgaat. Je hebt op deze oorlogstafel een overzicht van alle gebieden binnen het spel, waarna je zelf kunt kiezen welk gebied je vrij wenst te spelen. Je kunt natuurlijk niet alle gebieden van het spel tegelijkertijd openen – je wordt beperkt door de Power die je verdient met missies – maar het geeft je de mogelijkheid om te kiezen hoe je vordert. Je hebt evenmin onvoldoende tijd om alle problemen zelf op te lossen. De aanwezige missies zijn daarom verdeeld in een tweetal categorieën, je hebt de missies waaraan je zelf kunt deelnemen en je hebt de operaties. Deze operaties zijn kleinere missies waar je soldaten van jouw leger op afstuurt. Zij zijn dan een dagje onbeschikbaar.

Je oorlogstafel is niet de enige manier waarmee je via Skyhold een stempel op het land drukt. Je hebt eveneens een rechtszaal in het kasteel waarbij jij rechter en jury bent. Er komt geen eindeloze stroom aan rechtszaken, maar er komt een beperkt aantal zaken die gedenkwaardig moeten worden. Het gaat vaak om voormalige vijanden die nu voor jouw rechtbank worden gebracht. Je kunt op deze manier eerdere confrontaties op een duidelijke manier afronden. Jij hebt ook volledige controle over de straf. Het is bijvoorbeeld mogelijk om iemand te verbannen of een doodstraf uit te delen, maar je kunt ook milder zijn in de hoop dat ze gaan samenwerken met jou. Het spel zorgt ervoor dat jij alleen verantwoordelijk bent voor de keuze. Het lijkt alvast een leuk idee dat aantoont dat Skyhold meer is dan een simpele toevoeging. Het lijkt echt het centrum van de Dragon Age Inquisition ervaring te worden.


18:52  Assassin's Creed: Unity met Story trailer
14:36  Dragon Age: Inquisition
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon Age: Inquisition
Type:
Game
Releasedatum:
21-11-2014
Ontwikkelaar:
BioWare
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media