Met Assassin's Creed: Unity en Assassin's Creed: Rogue krijgen we dit jaar maar liefst twee games uit de franchise, wiens releases ook nog eens kort na elkaar volgen. Zitten gamers echter wel te wachten op deze dubbele portie?
Deze vraag werd door Eurogamer gesteld aan Karl von der Luhe, de producer van Assassin's Creed: Rogue. Volgens hem zijn de hardcore Assassin's Creed spelers erg enthousiast over het idee twee games te kunnen spelen, mede omdat een deel van hem nog niet de overstap heeft gemaakt naar de nieuwste spelcomputers en nu toch met een nieuw deel aan de slag kunnen. Er is slechts een klein percentage gamers dat hun klachten heeft geuit over deze aanpak, welke overigens enkele jaren geleden al door Ubisoft werd bedacht.
quote: "The idea of being a Templar has been around for years - ever since AC1. Locking down the actual idea and story, that was around two years ago."
De klachten dat Rogue echter wel heel erg op eerdere games lijkt zijn ook bij der Luhe niet onopgemerkt gebleven, toch tracht hij ze gerust te stellen. Hoewel New York terugkeert uit Assassin's Creed 3 is de setting in Rogue twintig jaar eerder, waardoor de stad er wezenlijk anders uitziet.
quote: "First of all, in AC3 you'll remember the whole district - around a quarter of the map - was completely burnt out because there had been a fire in New York at that time. Rogue being a few decades earlier, that whole quarter still existed meaning there's a whole new part of the city that the player will be able to explore.
On top of that, politically speaking it's very different. We're now set during the Seven Years War - it's a clash between empires, the gangs are now rampant. We have a new feature called the Gang HQ - there are many of those around New York with an assassin camped inside who will be very tough and a badass to take down."
Naast New York is er nog de Frontier, welke bestaat uit meerdere kleine steden, en de Noord-Atlantische Oceaan om te verkennen. In totaal is de landmassa zelfs groter dan die uit Black Flag, waarbij we uit mogen kijken naar meer dan twintig uur gameplay. Ook een hedendaags aspect ontbreekt niet, maar daarover zijn nog geen details vrijgegeven.
|