'Nero draait om liefde. Nero draait om geloof. Nero draait om gevoelens. Nero draait om vragen die een antwoord moeten krijgen'.
Het bovenstaande is de omschrijving van Nero, de eerste titel van ontwikkelaar Storm in a Teacup. Hoewel het project oorspronkelijk ook op de PC, PlayStation 4 en Nintendo Wii U moest verschijnen leren we gedurende de Gamescom dat het nu een exclusieve Xbox One titel betreft.
Nero draait om simpele gameplay met eenvoudige controls in een omgeving die veel interactie kent middels puzzels. Spelers worden uitgenodigd om een wereld te verkennen en emoties te ervaren die - aldus de ontwikkelaar - ongewoon zijn in videogames. Het doel is om het visuele novel genre te herdefiniëren in een next-gen first-person game. Binnen het verhaal nemen we de rol op ons van een kind die gevolgd wordt door een mysterieus, in zwart geklede kompaan die hem volgt in een episch avontuur.
Het oplossen van de eerder benoemde puzzels vormt een belangrijk aspect, wanneer je namelijk niet alle bonuspuzzels tot een goed einde brengt kan het zomaar zijn dat er gaten binnen het verhaal vallen. De ontwikkelaar gebruikt dit als manier om de herspeelbaarheid te verhogen, tegelijkertijd zorgen ze ervoor dat frustratie achterwege blijft. Achterliggende gedachte van deze opzet is dat spelers met elkaar de discussie aan gaan en hun gedachten over de game delen. Om dit te benadrukken is het mogelijk om in-game screenshots te nemen middels een feature die ze MEMORIES noemen.
Onderstaand de eerste trailer van de game, een releaseperiode is nog niet gegeven.