Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 30 juni tot 6 juli 2014.
Freedom Wars behoudt de eerste plek in zijn tweede week, terwijl Yo-kai Watch opnieuw opklimt naar de tweede plek. Het lijkt wel een Duracell konijn dat blijft gaan, en gaan, en gaan. Het konijn gaat waarschijnlijk minder lang mee dan de game.
Freedom Wars (Vita, Sony) - 43.160 / 232.048
Yo-kai Watch (3DS, Level 5) - 28.933 / 1.176.134
Taiko no Tatsujin: Don to Katsu no Jikuu Daibouken (3DS, Bandai Namco) - 24.412 / 77.508
Mario Kart 8 (Wii U, Nintendo) - 19.386 / 512.223
Watch Dogs (PS4, Ubisoft) - 12.783 / 76.378
Watch Dogs (PS3, Ubisoft) - 12.656 / 43.684
Kamen Rider: Battride War II (PS3, Bandai Namco) - 10.651 / 73.300
Pokemon Art Academy (3DS, Nintendo) - 10.003 / 56.456
World Soccer Winning Eleven 2014: Samurai Blue Challenge (PS3, Konami) - 7.607 / 144.500
Grand Theft Auto V - Bargain Edition (Rockstar Games) - 5.717 / 12.448
De hardwareverkopen kenden een nieuwe algemene daling - met uitzondering van de PlayStation 3 en de PlayStation Portable - waardoor de Wii U bijvoorbeeld opnieuw onder de 10.000 zakt. Hij blijft echter boven de PlayStation 4 scoren.
Nintendo 3DS - 27.338 (27.884)
PlayStation Vita - 20.655 (24.919)
Nintendo Wii U - 9.961 (10.653)
PlayStation 4 - 7.876 (8.059)
PlayStation 3 - 7.511 (7.480)
PlayStation Portable - 1.579 (1.445)
Xbox 360 - 180 (201)
|