De oorspronkelijke Xbox One strategie verbaasde de hele wereld. Microsoft onthulde een console waarop tweedehands games zwaar aan banden werden gelegd, je elke 24 uur online moest, diskgames konden gedeeld worden over consoles, indie games niet mogelijk waren en Kinect onmisbaar was.
De strategie werd zwaar bekritiseerd en Microsoft draaide de verschillende kritiekpunten terug. Het resultaat was een console die in lijn ligt met zijn concurrentie. Chief of Marketing and Strategy Yusuf Mehdi gelooft echter nog steeds dat die originele strategie waarin zelfs diskgames behandeld worden als digitale games, de toekomststrategie is. Hij beseft wel dat Microsoft de dialoog had moeten openen met de fans om de voordelen van het systeem te benadrukken, iets wat ze niet deden.
I think it was the right vision. I think a digital future for games is the way to go. I think where we missed was that we didn’t give customers the choice if they wanted to sell or pass on their disc. If we had more dialogue with our fans, we would have heard more loud and clear that this was important and we would have delivered that future. If we had done that maybe we would have gotten to a better place. Who knows, maybe fans would have said no, let’s skip the disc and give me those features.
Hij geeft ook toe dat Microsoft te weinig met ontwikkelaars praatte over relevante zaken als Kinect, iets wat ze nu wel doen. Het was één van de redenen waarom Kinect niet langer een verplichting vormt.
|