Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 5 tot 11 mei 2014. 
            Het was een slechte week waar de nasleep van de Golden Week zorgde voor verlaagde verkopen. De volgorde van de verschillende platforms bleef hierdoor bewaard, maar het is opvallend hoe slecht alle consoles het doen. De PlayStation 4 maakt bijvoorbeeld hoegenaamd geen impact meer. 
3DS - 35.943 (39.623) 
Vita - 18.494 (24.717) 
PS4 - 8.480 (11.486) 
PS3 - 7.684 (9.252) 
Wii U - 7.613 (8.079) 
PSP - 2.022 (2.321) 
Xbox 360 - 233 (278) 
 
De saaiheid wordt doorgetrokken op de softwaremarkt waar geen enkele nieuwe game verscheen. Het zorgde voor een status quo voor Yo-kai Watch. 
Yo-kai Watch (3DS, Level 5) - 58.906 / 919.730 
Mario Golf: World Tour (3DS, Nintendo) - 26.882 / 76.771 
Mario Party: Island Tour (3DS, Nintendo) - 20.065 / 363.136 
Sword Art Online: Hollow Fragment (Vita, Bandai Namco) - 15.972 / 193.513 
Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call (3DS, Square Enix) - 10.525 / 115.956 
Kirby Triple Deluxe (3DS, Nintendo) - 10.056 / 580.005 
Pokemon X / Y (3DS, Pokemon Co.) - 8.771 / 4.057.914 
Style Savvy: Trendsetters - Tokimeki Up! (3DS, Nintendo) - 7.039 / 32.988 
Fossil Fighters: Infinite Gear (3DS, Nintendo) - 6.002 / 155.704 
Animal Crossing: New Leaf (3DS, Nintendo) - 4.965 / 3.731.660 
 
             |