Met Killing Floor maakte ontwikkelaar Tripwire Interactive destijds een standalone versie van een bekende zombie mod voor Unreal Tournament 2004. Ook als standalone game was de titel een mateloos succes. Iets wat zij willen herhalen met Killing Floor 2.
Om dat voor elkaar te krijgen zullen er in deze opvolger, die voor PC en SteamOS verschijnt en op Early Access te vinden zal zijn, talloze nieuwigheidjes zitten. Zo zullen er nieuwe varianten van de Clots aanwezig zijn, genaamd de Cysts. Deze zullen via een nieuwe gore systeem genaamd MEAT (Massive Evisceration And Trauma) op 19 verschillende punten uit elkaar kunnen worden geschoten. Daarbij geeft Tripwire aan dat ze hiermee het GHOUL systeem uit de oude Raven shooter Soldier Of Fortune willen overtreffen.
Daarnaast zal elke vijand maar liefst 95 verschillende dood animaties bevatten, wat mede mogelijk wordt gemaakt door alles in de game van motion capture te voorzien. Ook voor de guns zal Tripwire iets speciaals doen: Zij animeren elk wapen op 242 frames per seconde ipv de gebruikelijke 30, zodat alles er super gelikt uit zal zien in slow motion. Naast al dit moois zal Killing Floor 2 net als het origineel een Mod SDK bevatten en tevens deze ondersteunen via de Steam Workshop. Dankzij een aangepaste Unreal Engine 3 ben je er tevens zeker van dat de titel ook op standaard PC's kan draaien.
|