Later deze maand draait The Amazing Spider-Man 2 in de bioscopen en vanaf 2 mei zal de film worden opgevolgd met een gelijknamige game. Ontwikkelaar Beenox tracht ons hier alvast lekker voor te maken en deelt de volgende informatie.
- Beenox vond dat er de nodige verbeteringen doorgevoerd moesten worden ten opzichte van The Amazing Spider-Man en één van deze elementen is het webslingeren. Hiernaast moest de gamer zowel betrokken worden bij Peter Parker als bij zijn alterego, waarbij de momenten waarop we als Peter Parker spelen van tevoren zijn vastgesteld. Het is dus niet zo dat we op ieder moment ons pak aan en uit kunnen trekken.
- Als Peter voer je interacties met andere karakters in een dialogenscherm die als een RPG aan moet voelen. Door keuzes te maken in deze dialogen leer je meer over het verhaal, maar wanneer je hier geen zin in hebt kun je deze segmenten simpelweg overslaan, wel mis je hiermee bepaalde inzichten in de mensen dien een rol in zijn leven spelen.
- De ontwikkelaar doet moeite om ons als spelers te laten realiseren welke krachten en verantwoordelijkheden Spider-Man heeft. Help je bijvoorbeeld bij side-quests dan zal de 'Hero' kant toenemen. Wanneer je aan deze kant blijft verdien je bepaalde bonussen, het zijn echter activiteiten die na verloop van tijd weer verdwijnen. Negeer je deze side-quests of lukt het je niet om ze goed te voltooien, dan zal de 'Menace' kant toenemen. Wanneer dit gebeurt zal er een speciale strijdmacht op je worden afgestuurd. Gesproken over de side-quests, deze moeten minder herhalend zijn dan in vorige games. We mogen onder andere uit kijken naar het verslaan van criminelen, het redden van mensen uit brandende gebouwen en het onschadelijk maken van bommen. Variëteit is doorgevoerd door onder andere het aantal mensen dat je uit een gebouw moet bevrijden, het wisselen van de locaties waar het gebeurt en het toevoegen van obstakels waar je rekening mee dient te houden.
- Veel van de opdrachten spelen zich binnen de stad af, waarbij de verschillende omgevingen dit keer een stuk meer open zijn. Te denken valt aan een verlaten metrostelsel waar je in kunt gaan.
- Bij de console uitgaven hebben de PlayStation 4 en Xbox One uitgave een 1080p resolutie, betere draw distance en framerate.
- Het spel haakt niet direct in op de film, ondanks dat er binnen het verhaal enkele overlap is.
- De acteurs uit de film hebben de stemmen van de karakters uit de game niet ingesproken, noch lijken de karakters uit de game op die uit de film.
- Wanneer je de game speelt zul je geen spoilers over de film krijgen.
|