Het uitstel van Watch_Dogs bleek zowel een vloek als een zegen, hoewel we namelijk langer moesten wachten op de titel voegde Ubisoft de nodige content toe om het spel nog indrukwekkender te maken.
Deze content zou niet op tijd geïmplementeerd kunnen worden wanneer de game daadwerkelijk in 2013 uitgebracht zou zijn, maar toch zijn het nog lang niet alle ideeën die Ubisoft had. Enkele van diens grootste ideeën zien we niet terug in deze eerste game, maar worden bewaard voor een eventuele sequel. Ubisoft’s VP of creative Lionel Raynaud laat hierover weten:
quote: “Yes, we have ideas [for a sequel]. Some ideas that we weren’t able to get into the game would not have made a difference, while other, bigger ideas that naturally emerged during development were so different that we felt they would have changed the experience. The consistency that we have achieved with the characters, structure and narrative would have been difficult to maintain if we put in the other ideas that we had. So where we are now is keeping these ideas safe for the next game.”
Watch_Dogs had afgelopen oktober moeten verschijnen, maar staat nu gepland voor 27 mei op de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. De game komt tevens naar de Nintendo Wii U, echter heeft deze versie nog geen datum.
|