Al enige tijd gaf Microsoft aan dat ze op de Xbox One met een reputatiesysteem komen, zodat onsportieve spelers direct opgemerkt kunnen worden. Het moet een verbetering vormen van het Xbox 360 systeem waar we nu meer uitleg over krijgen.
Een speler kan ingedeeld worden in een viertal groepen, groen staat voor een goede speler, geel en oranje voor een speler die zichzelf moet verbeteren en rood voor iemand die je zult moeten ontwijken. Tot welke groep je behoort wordt bepaald door je bepalingen, wanneer je bijvoorbeeld voortdurend aan het schelden bent of vroegtijdig uit matches stapt zul je meer gerapporteerd worden en zal je in een lagere groep terecht komen. De uiteenzetting van de groepen, in uitgebreide vorm, is als volgt:
- "Good Players" – The majority of gamers will fall into this level. As we’ve said before, we have plans to introduce rewards for good behavior and look forward to sharing more in the future!
- Warnings for "Needs Work" – Beginning this month, some players will start receiving reputation warnings as their reputations drop due to feedback from the community. The purpose of these communications is to remind players about their effect on the community and encourage them to have more positive interactions. These warnings are based on community feedback collected since Xbox One launched.
- Penalties for "Avoid Me" – If players do not heed warnings and continue to have a negative impact on other players and the Xbox Live community, they will begin to experience penalties. For example, people with an “Avoid Me” rating will have reduced matchmaking pairings and may be unable to use certain privileges such as Twitch broadcasting.
Xbox Live Program Manager Micheal Dunn benadrukt dat je niet met enkele stemmen in een lage categorie terecht kunt komen, het algoritme zal namelijk niet worden bekeken over enkele weken. Het systeem kan verder aanpassingen maken, bijvoorbeeld wanneer één speler meermaals mensen rapporteert voor een zelfde situatie, terwijl de spelers in kwestie simpelweg beter waren.
Het uiteindelijke doel, zo besluit Dunn, is om je aan andere spelers te linken die net als jij de beste gaming ervaring willen hebben. Om dit verder te stimuleren gaf Microsoft al eerder aan dat ze mogelijk een beloning tegenover goed gedrag zetten.
|