Het nieuwste project van Turtle Rock, bekend van Left 4 Dead, leerden we recentelijk kennen als Evolve. Het betreft een PC en next-gen titel, vandaag legt de ontwikkelaar uit waarom de PlayStation 3 en Xbox 360 zijn uitgesloten.
In een interview geeft mede-oprichter en design director Chris Ashton aan dat er wel aan beide systemen gedacht werd toen ze nog vroeg in de ontwikkelfase zaten. Grote reden dat ze er echter vanaf zagen is omdat het spel zich afspeelt in een natuurlijke omgeving vol bomen, bossen en rotsen. Zou je dit minder nadrukkelijk aanwezig waren om minder rekenkracht te vereisen zou het de gameplay veranderen omdat het tevens een middel is voor het monster om zich bij te verstoppen.
Een andere reden dat de game wel naar de Xbox One en PlayStation 4, maar niet naar hun voorgangers komt, ligt aan de gameplay waarin niet alleen vijf spelers centraal staan, maar tevens wildleven, jagers en prooien. Al deze simulaties moeten berekent worden, hetgeen behoorlijk intensief is voor de CPU.
quote: "(On PS3 and 360) we [wouldn't] have that many cycles, so let’s reduce the population — and again we’re affecting the game. We pushed the game into two different games, two different versions. It’s almost like a PSP version of God of War. They’re not one for one, they’re different versions of God of War. That’s what would have happened.”
|