Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 17 tot 23 februari 2014.
Het was de week van de PlayStation 4, een console die meteen 309.154 keer verkocht werd. Het Media Create cijfer is wel opvallend lager dan het Famitsu cijfer van 322.083 exemplaren. De andere consoles staan desondanks duidelijk in de schaduw van de PlayStation 4. Zij beleefden een rustige, normale week voor de periode van het jaar.
PS4 - 309.154
3DS - 32.151 (39.716)
Vita - 18.240 (18.348)
PS3 - 9.983 (10.226)
Wii U - 8.407 (8.782)
PSP - 3.171 (2.944)
Xbox 360 - 241 (256)
De grote winnaar op gamevlak was natuurlijk Knack dat zelfs beter verkocht dan de PlayStation 4. Dat is natuurlijk opvallend want de game werd ginder gebundeld met de console. Er zijn dus mensen die de game dubbel gekocht hebben, of die de game zonder console gekocht hebben. Yakuza Ishin was de bestverkopende niet bundelgame.
Knack (PS4, Sony) - 309.304 / New
Yakuza Ishin (PS3, Sega) - 138.158 / New
Yakuza Ishin (PS4, Sega) - 82.540 / New
Dragon Quest Monsters 2: Iru to Ruka no Fushigi na Fushigi na Kagi (3DS, Square Enix) - 72.350 / 634.433
Kuroko's Basketball: Miracle Victory (3DS, Bandai Namco) - 45.681 / New
Yo-kai Watch (3DS, Level 5) - 35.125 / 458.961
Killzone: Shadow Fall (PS4, Sony) - 32.336 / New
Battlefield 4 (PS4, Electronic Arts) - 24.799 / New
Kirby Triple Deluxe (3DS, Nintendo) - 17.665 / 457.796
Puzzle & Dragons Z (3DS, GungHo Online Entertainment) - 15.092 / 1.374.333
|