Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Irrational krimpt in en stopt met BioShock


Door Rene Groen op 19-02-2014 om 08:13
Bron: Irrational Games Website

Ontwikkelaar Irrational Games is bekend van grote projecten als het originele BioShock en BioShock Infinite, binnenkort zal de studio echter een verandering ondergaan.

In een open brief op de Irrational Games website geeft mede-oprichter Ken Levine aan dat de studio flink in zal gaan krimpen. Het heeft niets te maken met tegenvallende resultaten, in plaats daarvan wil hij de focus verschuiven naar een kleiner ontwikkelteam dat een meer directe relatie tot de gamer heeft.

In een verdere verklaring geeft Ken Levine aan dat het zijn doel was om met mede-oprichters Jon Chey en Rob Fermier zeventien jaar geleden een studio op te zetten die unieke visuele werelden creëerde. Nu ze echter de laatste downloadable content voor BioShock Infinite uit zullen brengen komt de vraag naar voren: Wat nu? Het is de passie van Levine om een andere titel te ontwikkelen dan ze hiervoor gedaan hebben. Hierover vertelt hij:
quote:
"To meet the challenge ahead, I need to refocus my energy on a smaller team with a flatter structure and a more direct relationship with gamers. In many ways, it will be a return to how we started: a small team making games for the core gaming audience. I am winding down Irrational Games as you know it. I’ll be starting a smaller, more entrepreneurial endeavour at Take-Two. That is going to mean parting ways with all but about fifteen members of the Irrational team. There’s no great way to lay people off, and our first concern is to make sure that the people who are leaving have as much support as we can give them during this transition."

Voor zijn nieuwe project tracht het team een verhaalgedreven game voor de hardcore gamer te maken die een hoge replaywaarde kent. Om de lijnen met de fans zo kort mogelijk te houden zal deze content digitaal worden uitgegeven.

Het nieuwe project zal nog altijd onder de vlag van Take-Two worden uitgegeven, terwijl ze de BioShock franchise tegelijkertijd over dragen aan 2K. Hij sluit af met de volgende woorden:
quote:
"Thanks to Irrational and 2K’s passion in developing the games, and the fans who believe in it, BioShock has generated retail revenues of over a half billion dollars and secured an iconic place in gaming. I’m handing the reins of our creation, the BioShock universe, to 2K so our new venture can focus entirely on replayable narrative. If we’re lucky, we’ll build something half as memorable as BioShock."

De laatste downloadable content van BioShock Infinite, Burial at Sea - Episode Two, is vanaf 25 maart verkrijgbaar.


08:14  Hoshizora Kiseki
08:13  Next-Gen launchtrailer van Rayman Legends
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Nelus op 19-02-2014 om 09:28 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ergens wel respect voor een ontwikkelaar om te stoppen en te focussen op een nieuwe titel i.p.v. één franchise uit te melken. Bioshock is fine as it is.

Gast (82.168.247.xxx) op 19-02-2014 om 10:03
Beter. Nieuwe ip lijkt me wel wat en storydriven ook. Hopeliijk geen shooter.

Nelus op 19-02-2014 om 10:15 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Aan de andere kant trouwens minder respect voor de ontwikkelaar. Die ontslaat een groot aantal mensen na een succesvolle reeks en kritisch goed ontvangen games

Gast (82.171.60.xxx) op 19-02-2014 om 10:57
Dus i.p.v. dat ie weggaat bij Irrational en een nieuwe studio start, ontslaat hij bijna al zijn werknemers zodat ie lekker kan doen wat ie wil...

Gast (80.61.77.xxx) op 19-02-2014 om 11:39
wat een eikel :r

Ienstien965 op 19-02-2014 om 12:04 [Niv: 13 / Exp: 629]
Vaag. Ik hoef ook geen Bioshock meer zoals Infinite, wat een ruk spel

Gewijzigd door Ienstien965 op 19-02-2014 om 12:05

thenativedude op 19-02-2014 om 12:54 [Niv: 137 / Exp: 6865]
kutzooi had nog graag iets in trant van rapture bio 1 gezien.

Christian Vuye op 19-02-2014 om 12:58 [Niv: 76 / Exp: 3816]
Irrational krimpt niet in, het houdt op met bestaan. Levine gaat een nieuwe studio oprichten binnen Take Two.

Gast (188.65.190.xxx) op 19-02-2014 om 15:03
Zullen ze ooit System Shock reboot maken? :?

Joni Philips (Eindredacteur) op 19-02-2014 om 15:44 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
@Nelus: Take Two probeert hen natuurlijk wel te redden, en ze werken actief samen met andere bedrijven zodat niemand achterblijft.
@Gast (82.171.60.xxx): Inderdaad.
@Christian: Op dezelfde locatie met vijftien van zijn beste Irrational werknemers. Je hebt in theorie gelijk, maar in praktijk is de titel duidelijker.
@Gast188: System Shock is geen eigendom van Take Two.

Bever Warrior op 19-02-2014 om 16:37 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Ik vind dat een beetje respectloos naar hun medewerkers, die toch wel goed werk hebben afgeleverd, met name de eerste 2 games.


Gast (188.205.92.xxx) op 21-02-2014 om 11:20
Wat een Irrationeel besluit zeg!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.