Enkele genres zijn op de PlayStation Portable nog maar bitter weinig vertegenwoordigd, één van deze genres is het First Person Shooter genre. Konami pioniert met Coded Arms in dit genre op de PSP. Is de eerste PSP shooter een succes of niet?
De graphics zijn verder prima in orde, de omgevingen zien er scherp uit, ook al zijn ze saai. De vijanden zijn mooi ontworpen en scherp en ook de wapens zien er mooi en gedetailleerd uit. Ook de framerate houdt zich soepel en de laadtijden in de game zijn bijzonder kort. Het geluid doet ook zijn werk, wapens komen goed over, lekker hard en ook de andere elektronische effecten in de game klinken goed. Wat ik wel erg miste is een écht opzwepende soundtrack. Een groot gemis in deze game, het had de actie een stuk intenser kunnen maken.
Ben je het spelen in je eentje zat dan is er nog een Ad Hoc multiplayer mode waarbij je 3 van je vrienden kunt opnemen in een Deathmatch, Last Man Standing of Keep the Mark mode. Helaas heb ik deze mode niet kunnen testen. Je kunt je echter voorstellen dat met 3 vrienden een game spelen die op enkele fundamentele vlakken faalt het niet veel leuker maakt. Dat het Ad Hoc only is, is een gemis. Een co-op online mode had de game voor mij een stuk leuker gemaakt. Co-op gamen maakt het altijd net wat meer fun in mijn ogen.
Concluderend kan ik zeggen dat Coded Arms enorm geplaagd wordt door controle problemen omdat de lay out gewoon slecht is. Mogelijkheden om de lay out te veranderen bieden geen oplossing waardoor je geïrriteerd blijft door een vervelende besturing. Ook het level design is wat aan de saaie kant, ook al zijn de graphics prima. Je kunt met deze game lol hebben, maar ik denk dat je beter kunt wachten op een betere FPS voor de PSP.
|