Review: Coded Arms
Door Roderick op 19-11-2005 om 15:31
|
|
Enkele genres zijn op de PlayStation Portable nog maar bitter weinig vertegenwoordigd, één van deze genres is het First Person Shooter genre. Konami pioniert met Coded Arms in dit genre op de PSP. Is de eerste PSP shooter een succes of niet?
In een trainingslevel maak je kennis met de controls. Om maar met de deur in huis te vallen, je leert meteen het meest irritante en vervelende aspect van de game kennen. Deze controls werken niet lekker om verschillende redenen. Allereerst omdat je met de knoppen moet kijken, dit had ik liever met het analoge pookje gedaan om het richten een stuk makkelijker te maken. In dit geval zou wel de traditionele "links lopen, rechts kijken" verdeling weggaan, maar dat had mij niets uitgemaakt. Daarbij komt ook nog dat, hoe je het ook instelt, dit kijken gewoon niet snel genoeg reageert op je bewegingen. Ten derde de auto-aim, deze werkt wel en daar was ik blij om, gaan de vijanden echter wat sneller bewegen dan heb je er helemaal niets aan en kun je net zo goed zonder spelen.
Heb je eenmaal het traininglevel voltooid, dan kun je levels spelen in verschillende sectoren, de volgorde waarin je deze levels per sector speelt, bepaal je zelf waardoor je nog iets van een vrij gevoel hebt. De levels zelf zijn random-generated, wat elke keer weer andere levelstructuren oplevert. Helaas werkt dit niet zo geweldig omdat je toch steeds het gevoel hebt hetzelfde te spelen. Dit gevoel komt omdat de levels gemaakt zijn uit een paar vierkantgevormde ruimtes met daarin wat blokken om het geen lege ruimte te laten lijken. In de eerste sector krijg je bijvoorbeeld een city-level te spelen. Je denkt: "leuk, een stad", maar in praktijk blijkt dit een kleine aanpassing op deze zelfde hoeveelheid gesloten kubussen met wat blokken erin. Kom je verder in het spel, dan merk je snel dat de game hier niet vanaf kan komen, waardoor je snel verveeld wordt door het leveldesign.
De gameplay is daarbij ook vrij straight forward, je zorgt dat je zoveel mogelijk vijanden onderweg dood krijgt en dan door een soort blauwe gate naar het volgende level gaat. Onderweg vind je nog enkele challenges waarbij je ineens een hele lading vijanden over je heen krijgt en je het gebied niet kunt verlaten. Op andere momenten moet je je zo snel mogelijk naar het einde van het level werken omdat een timer de tijd leuk aftelt. In de game zitten een boel wapens die je naar eigen inzicht in gebruik neemt of niet, je hebt een beperkt aantal slots dus je zult dit goed moeten gebruiken. Ook zitten er enkele wapens bij, waaronder de verschillende granaten, die ik eigenlijk overbodig vond omdat ik ze eigenlijk nooit in gebruik nam.
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
Beoordeling
Gameplay |
50 |
Sound |
70 |
Graphics |
70 |
Replay |
50 |
Als eerste FPS voor de PSP weet Coded Arms niet te overtuigen
|
55 |
|
|
|
18:31 Scans FF personages in Kingdom Hearts 2
12:14 Tweede trailer DTM Race Driver 3
|
Reacties (21) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (62.234.35.xxx)
op 19-11-2005 om 16:43
|
dit spel lijkt mij zo'n mongole spel :r
|
|
Gast (84.87.255.xxx)
op 19-11-2005 om 16:43
|
indd
|
|
Gast (84.27.215.xxx)
op 19-11-2005 om 17:59
|
'k vind hem wel vet *d
|
|
Gast (62.195.177.xxx)
op 19-11-2005 om 18:11
|
ik vind hem ook wel plezierig, maar na kleine 20 uur word het wat eentonig. ik vind de controls niet slecht, t kost wel een half uurtje om eraan te wennen. de auto-aim is ook wel handig.....
|
|
Red_Army
op 19-11-2005 om 19:10
[Niv: 28 / Exp: 1392]
|
hahahah zelf metroid hunters is beter
|
|
Ikkyu
op 19-11-2005 om 20:25
[Niv: 88 / Exp: 4417]
|
SOCOM is goed als FPS op de psp . EN dit spel ... tja, als de controls niet meewillen, dan is de fun er natuurlijk behoorlijk rap af.
|
|
Red_Army
op 20-11-2005 om 00:45
[Niv: 28 / Exp: 1392]
|
hmm socom draait op die vette online
op de psp kan je niet eens online .......
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 20-11-2005 om 09:48
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Jawel, PSP versie gaat iirc wel online
|
|
Gast (145.7.182.xxx)
op 21-11-2005 om 11:43
|
dit is nu eens een best aardige revieuw van deze game. De game wordt niet de hoogte in geprezen omdat het gewoon een kut game is. Ow by the way de replay van deze game is 0 hoor. Dan meer dan honderd blokkendoos levels komt de verveling je de neus uit. Gelukkig kun je psp games al weer ruilen bij de freerecord shop.
|
|
Roderick
op 21-11-2005 om 13:24
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
De replay waarde wordt wel enigszins verhoogd door een multiplayer mode en het feit dat de levels random generated zijn.
|
|
Gast (80.57.28.xxx)
op 11-12-2005 om 17:42
|
dick zegt:
dit is een vette game hoor.alleen niet de volle prijs waard.en die controls vallenbest mee.als je een grotere analoge stick hebt als ik
|
|
Gast (84.195.93.xxx)
op 16-12-2005 om 15:12
|
is socom al uit op psp??
|
|
Legolasjes
op 13-01-2006 om 22:16
[Niv: 0 / Exp: 13]
|
ja, maar ik weet nou nog steeds niet of ie wel online is
|
|
Roderick
op 13-01-2006 om 23:47
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Coded arms is niet online.
Socom wel.
|
|
Gast (81.165.132.xxx)
op 19-01-2006 om 15:07
|
coded arms is the best!!! *D dus fuck off mense tis gewoon de max
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 19-01-2006 om 15:12
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Gelukkig weten we bij Gamed beter te beoordelen dan "fuck off lezers, deze game is gewoon de max!"
|
|
Gast (84.31.246.xxx)
op 18-03-2006 om 15:41
|
lijkt een beetje op FEAR..
|
|
Gast (217.121.150.xxx)
op 24-03-2006 om 10:38
|
goeiwe game *D
|
|
Gast (84.81.32.xxx)
op 11-04-2006 om 17:47
|
Als je online wil met je PSP moet je Xkai link downloade een handig progje :9 8) _O_
|
|
Gast (62.59.122.xxx)
op 01-08-2006 om 23:55
|
1. metroid hunters is een super spel, niet alleen namens mij maar namens nog wel meer, dus stilletjes redarmy ofso,
2.ik vind het niet erg netjes dat alle spelers van dit spel voor mongool worden uitgemaakt ( zie eerste post)
3. Ik ben erg gek op dit spel :D
|
|
Gast (62.163.133.xxx)
op 14-11-2006 om 18:24
|
ik heb m al een tijdje
vindt het een absoluut een toffe spel
egt mastelijk
je weet niet wat er gaat gebeuren
_O_
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|