Jaarlijks brengt Activision een nieuwe Call of Duty titel op de markt, waarmee ze weer een flink geldbedrag op hun rekening bij mogen schrijven. In de nabije toekomst zal de komst van een nieuw deel in de serie niet veranderen, achter de schermen verandert er echter wel het één en ander.
Activision heeft namelijk bekend gemaakt dat de studio's in een driejaarlijkse cyclus zullen werken. Sledghammer werkt momenteel aan een Call of Duty game die dit jaar verschijnt, volgend jaar is het de beurt aan Treyarch en in 2016 komt Infinity Ward met een nieuwe uitgave. Het doel hierachter, zo vertelt Activision CEO Eric Hirshberg, is om de serie een kwaliteitsimpuls te geven en het stelt ze tegelijkertijd in staat om meer downloadable content te produceren.
quote: "There are several advantages to doing this," said Hirshberg. "This first is of course quality; this will give our designers more time to envision and to innovate for each title. Simultaneously it will give our content creators more focus on DLC and micro DLC which, as you know, have become large and high-margin opportunities, and significant engagement drivers. Finally, it'll give our teams more time to polish, making sure that we relive the best possible experience to our fans each and every time."
Sledgehammer is overigens geen vreemde voor de Call of Duty franchise, eerder werkten ze al samen met Infinity Ward aan Call of Duty: Modern Warfare 3. Hirshberg noemt de studio de perfecte keuze in deze nieuwe benadering gezien diens frisse ideeën en creativiteit. Tegelijkertijd kunnen zij de lat verhogen voor de next-gen games.
|