Ontwikkelaar BioWare is drukdoende met niet één, niet twee, maar drie nieuwe projecten. Naast een nieuwe Mass Effect en een geheel nieuw IP gaat het om Dragon Age: Inquisition, waar we nu weer wat meer over leren.
In een nieuwe BioWare Blog laat Franchise Executive Producer Mark Darrah weten dat het team momenteel de laatste hand legt aan een zogeheten "Holiday Build". Deze fase is overigens niet nieuw, bij ieder project tracht de ontwikkelaar op dit moment in de ontwikkelfase een build af te hebben die dermate compleet is dat het gespeeld kan worden.
De Holiday Build richt zich op diverse gebieden, te weten:
1. De verhaallijn is speelbaar van begin tot einde. Het stelt de ontwikkelaar in staat om te kijken waar er verbeteringen aangebracht moeten worden om het vloeiend te laten lopen.
2. Alle gameplay-elementen werken samen. Je kunt de game op deze manier ervaren zoals het bedoeld is, waarbij het ene element samenvalt met het anderen.
3. Er is een start gemaakt met de voice-overs voor een groot deel van de game.
4. De muziek wordt in de game verwerkt.
5. Iedere klasse moet een onderscheidend gevoel hebben.
6. Iedere technologie moet zijn vastgesteld.
Hiernaast ligt de focus bij het verder brengen van de content, waarbij gedacht kan worden aan bomen, dode elementen, outfits, gezichten en gebieden. In onderstaande beelden krijgen we alvast een voorproefje.













|