Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2025
Gamed Gamekalender Mei 2025
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Xbox One verschijnt nog later?


Door Rene Groen op 11-12-2013 om 07:51
Bron: Gamereactor

Terwijl er inmiddels de nodige landen genieten van de Xbox One wachten wij nog steeds op een verschijningsdatum, als we de website Gamereactor mogen geloven kan deze datum weleens heel ver bij ons vandaan liggen.

Origineel zouden de landen Rusland, België, Nederland, Zwitserland, Zweden, Finland, Noorwegen en Denemarken op de Xbox One op 22 november mogen verwelkomen. Enkele weken na de oorspronkelijke datum wachten deze landen nog altijd op een releasedatum van de console. Gamereactor zegt van betrouwbare bronnen vernomen te hebben dat de datum van ten minste vier van die landen nog ver bij ons vandaan ligt. Deze bronnen wisten eerder al het uitstel van de eerder genoemde landen te voorspellen nog voordat Microsoft dit officieel maakte en ditmaal vertellen ze dat de console in Scandinavië pas in het derde kwartaal van 2014 zal verschijnen. Deze bronnen wisten niet te melden of dit ook voor de overige landen zal gelden.

Hoe de bronnen tot hun verhaal komen is onbekend, zo weten ze niet te melden waar de problemen precies liggen. Eerder noemde Microsoft lokalisatieproblemen als reden voor het uitstel, een reden waar velen hun vraagtekens bij hebben gezet. Vooralsnog blijft het dan ook bij een gerucht en het is te hopen dat Microsoft snel duidelijkheid geeft.


13:09  Gamecharacter: Alyx Vance
07:50  Awesomenauts niet meer in 2013
 Reacties (74)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (143.166.255.xxx) op 12-12-2013 om 11:09
oef ik ben een gast maar wat ee nreacties va nee naantal gasten zeg. zo gaat gamed binnen no time dit systeem weer afschaffen....

Back on topic, MS heeft last van de third cosole curse, ze doen imo alles fout wat ze maar fout kunnen doen. Maar je kan nog niet simpel zegge ndat sony wint al ziet er niet goed uit voor MS. Als je duurder bent qua prijs moet je iig krachtigere hardware hebben en kinect 2 stelt tot nu toe nog niks voor. Sony is krachtiger en goedkoper + online hebben ze nu ook geregeld met PS plus , als zal dit jaar ps plus karig zijn op de ps 4 omdat er nog haast geen ps4 games zijn om gratis weg te geven. Je kan het best je PS plus dus eind van volgend jaar activeren....

Redneckerz (Redacteur) op 12-12-2013 om 11:09 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 144:

Met het enigste verschil dat die immense kracht van een Titan nooit benut zal worden omdat:

A: Devs meestal meerdere platformen ondersteunen voor hun releases.
B: Nvidia geen ultra low level API heeft zoals Sony. (AMD heeft iets vergelijkbaars voor de PC met Mantle maar heeft nog nauwelijks ondersteuning)
C: Titan heeft nog steeds 2 GB minder dan de PS4. Er is zogezegd nog geen enkele videokaart die dezelfde hoeveelheid geheugen heeft.
D: Een PC is geen fixed hardware. Met andere woorden: Voor een PS4 kan je veel beter optimaliseren omdat de hardware door de jaren heen hetzelfde blijft. Zie maar wat een X360 nog kan doen, met Halo 4, of Sony zelf, met Beyond.

Leuk al die GPU kracht maar je kan er niks mee als het niet proper wordt ondersteund of benut wordt.

Gast (77.160.206.xxx) op 12-12-2013 om 11:12
Valt mij inderdaad ook vies tegen hoe sommige gasten reageren. Microsoft and Sony moeten allebei in de console markt blijven. We hebben concurrentie nodig of anders worden ze veelste lax.

Gast (144.160.98.xxx) op 12-12-2013 om 12:45
@Redneckerz
Je spreekt jezelf tegen in je post.
Mantle is een low level API. Die draait dus op de Xbone en PS4. Het voordeel van Mantle is dat dit 1:1 te porten is naar de PC. Waarmee je door punt B van je post te noemen, punt A niet meer van toepassing maakt en eigenlijk punt D ook. Logisch ook dat AMD er nog geen ondersteuning voor heeft, er is nog niets over bekend anders dan de aankondiging dat het er aankomt van September 2013.

Als je wat meer over Mantle wilt weten voordat je er dingen over roept dan kan je hier een goed stukje vinden:
http://www.anandtech.com/show/7371/understanding-amds-mantle-a-lowlevel-graphics-api-for-gcn

Dan punt C. De PS4 heeft ook geen 8GB ter beschikking want er gaat 2GB naar het OS. Bovendien kan je in een PC naast de 6GB op je GPU er voor 100 euro 16GB aan DDR3 RAM in plaatsten waarmee je punt helemaal verloren gaat.

Gast (62.238.138.xxx) op 12-12-2013 om 13:00
@144
PS4 One krijgen gemaes helemaal geoptimaliseerd en jou heilige PC niet dat is het pluspunt van consoles die moeten rekening houden met Nvidia en Ati kaarten in allerlei verschillende klasses en daarom kunnen ze er minder uithalen.
Wat is een fractie van $900 ? $600 daar heb je een PS4 met 3-4 spellen voor en jij hebt alleen maar de grafische kaart...
Jij snapt echt niks van de specs , jij wilt ze als PC's zien alleen werkt dat niet zo omdat je zwaar geoptimaliseerde games krijgt voor die specifieke consoles.
Een PC is bij bijna iedereen weer anders. En daarom werkt het niet zo...

Gast (62.238.138.xxx) op 12-12-2013 om 13:03
@144
Met geld kan je alles mooier maken , alleen is jouw PC zoals je zelf al zei over 1,5 jaar niks meer waard en moet je weer 800 euro aan upgrades uitgeven
Elke 2 -3 jaar ipv 10

Redneckerz (Redacteur) op 12-12-2013 om 13:41 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 144:
Je spreekt eerder jezelf tegen.

Punt 1: ''Mantle is een low level API. Die draait dus op de Xbone en PS4.''
Nee. Het is een API primair bedoeld voor de PC, en dan specifiek de AMD GCN videokaarten. Dat Xone/PS4 dit toevallig ook hebben betekent niet gelijk dat zij ook de beschikking hierover hebben. Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Mantle_%28API%29

Aangezien je in je verdere post vanuit dit standpunt vertrekt moet ik dat gedeelte als onzin beschouwen. Mantle is op dit moment een PC API.

Punt 2: ''Dan punt C. De PS4 heeft ook geen 8GB ter beschikking want er gaat 2GB naar het OS.''

Agreed. Maar he, een Titan heeft dat ook. En die heeft geen low level API zoals de PS4 of Xone. Of ga je nu lopen beweren dat Mantle op Nvidia hardware draait?

Punt 3: ''Bovendien kan je in een PC naast de 6GB op je GPU er voor 100 euro 16GB aan DDR3 RAM in plaatsten waarmee je punt helemaal verloren gaat.''

Niet echt, want zoals gezegd, PC's hebben erg veel overhead door allerlei abstractielagen zoals DirectX, en OpenGL. Het is geen fixed hardware en met de jaren heen wint een PC het niet van een PS4 of Xone door optimalisaties, maar door brute kracht. PS4 mag dan 1.8 teraflops zijn, dat zal met de jaren heen wel efficenter worden ingezet dan de PC hardware.

Punt 4: Daarnaast draait de PS3 LibGCM en PSGL, 2 low level API's. Voor de PS4 heeft Sony 2 nieuwe low level API's, genaamd GNM en GNMX, en gebruikt daarnaast een andere shader taal, PSSL genaamd. Meer hierover: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-how-the-crew-was-ported-to-playstation-4

Gewijzigd door Redneckerz op 12-12-2013 om 13:44

Wapkaak op 12-12-2013 om 15:06 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@Redneckerz als je een video kaart met 8gb geheugen zou hebben is dat een zware overkill tenzij je hem op meerdere schermen gebruikt, en het zit niet in de videokaart he het is het ram geheugen van het gehele systeem. het is gewoon een feit dat de next-gen video kaarten niet op kunnen tegen de gemiddelde kaarten van nu. En de cpu helemaal.

En het Ram geheugen van een console gaan jou graphics echt niet mooier maken hoor. Hij kan dingen miss sneller berekenen, maarja die ddr5 in gewone ram is kansloos met een niet heel krachtige Cpu.

Er is geen een game die die 8 gb gaat gebruiken. Miss het laatste levensjaar van de consoles, maar ik geef het weinig kans. En de Os gebruikt al 3 geloof ik, blijft er nog 5 over....


Wapkaak op 12-12-2013 om 15:10 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@Redneckerz Hoe ga je in godsnaam nou ram geheugen bij je Gpu doen dan???? Ik snap echt niet waar je het over hebt... Dat Ram geheugen is niet van de videokaart.... Hij stuurt dingen miss sneller naar de videokaart maar komt niet uit de kaart zelf. Wat er ook gebeurt de Gpu blijft hetzelfde.

Ik kan je miss verkeerd begrijpen

@gast 62 Uuhm dat slaat helemaal nergens op. Als je de consoletjes bij wilt houden hoef je niet up te graden, en die 800 euro... waar haal je die onzin vandaan dan. Oke als je een redelijke Pc wilt betaal je aardig wat maar daar kun je langer mee doen als een console. Het is maar net waar je eisen liggen. En als je iets wilt upgraden hoef je niet je hele systeem te upgraden hoor.... Maarja dit is een eindeloze discussie ben ik bang.

Gewijzigd door Wapkaak op 12-12-2013 om 15:24

Redneckerz (Redacteur) op 12-12-2013 om 15:23 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Wapkaak (Post 1):

Toch is het hetzelfde soort geheugen als je op het videokaarten aantreft. Wat ook logisch is, het is in eerste instantie bedoeld voor videokaarten In de PS4 is het 1 blok universeel geheugen. Daarmee is je stelling dat GDDR5 niks met GPU's te maken heeft ontkracht.

@ Wapkaak (Post 2):
Het geheugen in de PS4 is 8 GB GDDR5 wat universeel te gebruiken is. Dus als systeemgeheugen, videogeheugen. Klaarblijkelijk is dat mogelijk.


Wapkaak op 12-12-2013 om 15:30 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@Redneckerz oke niets met de videokaart heb je gelijk in maar graphics heeft het totaal niets te maken, het gaat alleen om dingen naar bepaalde punten in je systeem te sturen. En het geheugen op de videokaart is Vram he


Wel een leuke discussie op een totaal ander topic xD

Gewijzigd door Wapkaak op 12-12-2013 om 15:37

Redneckerz (Redacteur) op 12-12-2013 om 15:37 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Wapkaak:
Hier ga je de mist in. Het GDDR5 geheugen kan zowel normaal RAM als VRAM zijn. Daarnaast heeft GDDR5 zijn origine als geheugen voor videokaarten, dus heeft het alles met graphics te maken.

Wapkaak op 12-12-2013 om 15:40 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Oke dus max laten we zeggen 3 ram aangezien alles erop moet draaien, en als je wilt recorden gaat er nog een dijk af. Maar uiteindelijk blijft de Gpu hetzelfde, veel Vram is op dit moment alleen belangrijk als je op een hogere resolutie gaat spelen dan 1080p en dat gaat niet gebeuren op de console's toch??

Wapkaak op 12-12-2013 om 15:42 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Je kan van bijv een 7950 geen 7990 maken met een beetje meer Ram snap je wat ik bedoel??
Maarja joh uiteindelijk gaat het om de games, ik speel liever een goede games met mindere graphics en 60fps dan een bloedmooie die op 30 draait en bar slecht is. En dat komt wel goed hoop ik.

Gewijzigd door Wapkaak op 12-12-2013 om 15:43

Redneckerz (Redacteur) op 12-12-2013 om 15:43 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Wapkaak:
De GPU blijft uiteindelijk gewoon hetzelfde. Het maakt echter gewoon gebruik van hetzelfde 8 GB GDDR5 geheugen.
De PS4 ondersteunt resoluties tot 1080p voor games en 4K voor foto's. Xbox One heeft die restrictie niet, deze ondersteunt de 4K resolutie voor games dan weer wel.

Wapkaak op 12-12-2013 om 15:44 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@Redneckerz denk dat dat wel een kill wordt voor de One, ook dat het niet gaat gebeuren :p
Alleen ik denk wel dat het beter had geweest als ze de video kaarten hun eigen Ram hadden gegeven. Dan blijft er ruim genoeg over voor Cpu demanding games en betere kwaliteit recorden

Gewijzigd door Wapkaak op 12-12-2013 om 15:48

Gast (143.166.255.xxx) op 12-12-2013 om 15:47
den kdat deze generatie echt een tussen generatie is voor consoles.
het zou me verbazen als deze langer zal duren dan 4-5 jaar en daarna als snel de opvolging die wel 4K kan afspelen en games resolutie heeft.
alles op 22 nm of kleiner en weer vooruitstrevende hardware in plaats van achterlopende hardware...

Wapkaak op 12-12-2013 om 16:08 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Het wordt gewoon te duur als ze nu videokaarten gebruiken die 4k ondersteunen laat staan single Gpu's en een 4k tv'tje hoef je nu ook nog niet te kopen

rouwe111 op 12-12-2013 om 16:21 [Niv: 5 / Exp: 241]
@Annoying Orange: Nederlands is net zo moeilijk als de Scandinavische talen.

Hiroshi op 12-12-2013 om 21:44 [Niv: 24 / Exp: 1196]
@Nickdhnick
Ten 1e, ik vraag of je een Microsoft fanboy ben, ik zeg NIET dat je er 1 bent! LEZEN DUS.
Verder ga ik niet in op jouw domme zgn formele reactie. Als jij niet snapt dat mijn opmerking cynisch bedoeld was, dan heb jij nog een hoop te leren, jochie.

Nickdhnick op 12-12-2013 om 23:20 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Prima, ik leer graag.

Redneckerz (Redacteur) op 13-12-2013 om 00:32 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Hiroshi:
Vreemd genoeg ben jij wel degene die steeds meer als een ''jochie'' gaat reageren met die neerbuigende toon daar.

Gewijzigd door Redneckerz op 13-12-2013 om 01:03

Gast (77.170.208.xxx) op 14-12-2013 om 13:26
GAMED ik zie wel een tik fout bij naam Zwitersland het hoort Zwitserland.

Sony heeft lekker vrij spel in deze landen Rusland, België, Nederland, Zwitserland, Zweden, Finland, Noorwegen en Denemarken. :P

of MS laat deze landen links liggen

Redneckerz (Redacteur) op 19-12-2013 om 00:45 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Spelfout is aangepast

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox One
Type:
Hardware
Releasedatum:
05-09-2014
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media