Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Preview:

Natural Doctrine


Door Joni Philips op 23-12-2013 om 10:42
Bron: Gamed

Momenteel ontwikkelt Kadokawa Game Studio – een dochteronderneming van Lollipop Chainsaw en Killer is Dead-uitgever Kadokawa Games – hun debuutgame Natural Doctrine, een Strategy RPG die komend jaar op de PlayStation 3, de PlayStation 4 en de PlayStation Vita verschijnt.

Jarenlang focuste Kadokawa zich op hun uitgeverstaken, maar door zelfs games te ontwikkelen hopen ze ook op lange termijn te blijven groeien. Om ervoor te zorgen dat de debuuttitel effectief een succes wordt, huurde het bedrijf meerdere illustere namen in. De ontwikkeling wordt geleid door Atsushi Li die eveneens regisseur was van de ritmegame Patapon. Het design van de personages komt van Atsushi Ikariya, die eveneens Fate/Zero ontwierp. Ook voor de muziek heeft men een grote naam ingehuurd, namelijk Noriyuki Asakura die meewerkte aan de muziek van de befaamde animatieserie Rurouni Kenshin. Hun namen zijn misschien niet de bekendste, maar hun creaties zijn wel uitermate populair binnen Japan, wat natuurlijk iets belooft voor Natural Doctrine. Ze hebben zich dan ook ten doel gesteld om een originele en innovatieve Strategy RPG te ontwikkelen die het genre nog jarenlang zal beďnvloeden. Kadokawa Games wil echt scoren.


Natural Doctrine verplaatst ons naar de fictieve stad Feste, een zwaarbewapende stad waar de restanten van de mensheid zich hebben teruggetrokken. Buiten de muren van de middeleeuwse stad heerst namelijk een grootse oorlog om grondstoffen waarbij de mensheid onder andere vecht met goblins, minotaurs, orcs, trollen, reptielachtige mensen en andere rassen. Elk ras wil de controle over de grondstoffen, zelfs als ze de anderen daarvoor compleet moeten uitroeien. De singleplayer vertelt het verhaal uit het oogpunt van Jeff, een jonge man die zowel zwaarden als geweren gebruikt om oorlog te voeren. Hij wordt onder andere bijgestaan door de vrouwelijke soldaat Vasilisa en de medische ondersteuning Anca. Zij krijgen de opdracht om te zoeken naar nieuwe bronnen voor hun grondstoffen zodat het menselijke ras weer langer kan overleven. In de multiplayer worden de andere rassen eveneens speelbaar.

De Strategy RPG draait natuurlijk rondom gevechten, die turn-based verlopen. De speler en zijn vijand komen om de beurt aan zet waarbij ze de kans krijgen om hun eenheden te verplaatsen, aan te vallen of te laten terugkeren naar de basis zolang die niet vernietigd is, om hen te laten ontsnappen aan gevaarlijke situaties. Andere games in het genres zoals Disgaea en Fire Emblem beperken je beweging hierbij tot een serie vierkantjes op de grond waarbij je elk beurt een personage enkele vakjes kunt bewegen. Natural Doctrine werkt met veel grotere gebieden waarbij deze gebieden onder andere muurtjes en andere natuurlijke camouflage bevatten. Je kunt je dus verbergen zonder een bepaald gebied te verlaten. Door de grootte van de gebieden kunnen er ook meerdere eenheden in een gebied staan die kunnen samenwerken voor combinatieaanvallen.


De eenheden in het spel zijn onderverdeeld in meerdere types waarbij er vele vaardigheden zijn voor elk type. Deze vaardigheden worden aangeleerd via een skill tree zodat jij bepaalt welke vaardigheden ze wanneer aanleren, afhankelijk van je tactische plan. Natural Doctrine lijkt dus echt een leuke draai te geven aan het genre. De game wordt een Japanse launchgame voor de PlayStation 4, wat betekent dat het spel op 22 februari verschijnt. Ook de PlayStation 3 en Vita versies verschijnen op die dag waarbij er cross-play en cross-save mogelijkheden zijn tussen de verschillende versies. Je bent dus niet beperkt tot één specifiek platform. Of de game een Europese release krijgt, is voorlopig nog onbekend. Het feit dat zelfs Killer Is Dead een Europese release kreeg via een partner, stemt ons alvast hoopvol.


10:42  Retro Feature: Super Mario Sunshine
10:40  Killer Instinct ontwikkelaar met sci-fi shooter?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Natural Doctrine
Type:
Game
Releasedatum:
03-10-2014
Ontwikkelaar:
Kadokawa Games
Uitgever:
Nippon Ichi Software
Media:








Meer media