Eén van de titels die indruk moet gaan maken op de Xbox 360 en de PlayStation 3 is Castlevania: Lords of Shadow 2, het had echter weinig gescheeld of de game bleef niet alleen voorbehouden aan deze twee systemen.
Uitgever Konami liep namelijk met het idee rond om de game naar de Xbox One en de PlayStation 4 te brengen. Tien ze echter in 2010 aan de ontwikkeling begonnen wisten ze nog niets van de nieuwe generatie spelcomputers, waardoor het werk begon voor de huidige generatie. Doel was hierbij om grote veranderingen door te voeren, zoals een vrije camera en mooie details binnen een goede framerate. Op een later moment werd wel nagedacht om de game tevens voor de next-gen systemen uit te brengen, echter waren ze al te ver met de ontwikkeling om wederom opnieuw te starten. Ze besloten hierop om niet te gaan voor de nieuwe systemen, maar om van Castlevania: Lords of Shadow 2 één van de beste, laatste titels te maken voor de PlayStation 3 en Xbox 360.
quote: "We were criticised for frame rate [in the original Lords of Shadow], we got criticised for being fixed camera, and we really wanted to fix these things. So I think when the next-gen consoles got announced we did think about it, but then we said we don't really have to start again. We'd already gotten so far down the line we just thought, this is the path we've set for ourselves, let's do it."
Terugkijkend op het origineel vertelt David Cox dat de framerate van hoog naar laag schoot, hetgeen vooral problemen opleverde gedurende de combat. Met deze sequel streven ze een vaste dertig frames per seconden na, zouden ze voor het dubbele gaan dan zou dit namelijk ten koste gaan van de visuele kwaliteit.
Castlevania: Lords of Shadow 2 verschijnt in februari 2014, waarbij de game naast de consoles tevens voor de PC uit zal komen.
|