Het nieuwe hoofdstuk in de The Elder Scrolls franchise is een MMO die niet alleen verschijnt op de PC, maar tevens op de PlayStation 4 en Xbox One uit zal komen. Een ambitieus plan waarvoor ze een uitgebreid plan hebben opgesteld.
In gesprek met de website VG247 laat General Manager Matt Firor weten dat hij een whiteboard heeft met daarop de schalen 'vijf uur, vijf dagen, vijf maanden en vijf jaar'. Hij legt dit als volgt uit:
quote: “At five hours the art needs to be good, it needs to feel good when you sit down. Five days is the levelling needs to be good, five months is the end-game needs to be good and the five years is the one you’re talking about. That’s the magic one, the one that’s really ‘community’. You’re going back because you like the people you’re playing with, it’s also the hardest to achieve obviously."
Dit laatste punt, de schaal van vijf jaar, is volgens hem het punt waar je een sociaal systeem omheen moet bouwen en waar Bethesda dan ook al mee bezig is. Het is de virtuele wereld waar vrienden samen komen, net zoals dit bij andere multiplayer games het geval is.
Tegelijkertijd besef Firor zich dat de game na vijf jaar nog wel leuk moet zijn om te spelen, om dit op te vangen plannen ze dan ook reguliere content updates, waarbij het doel is om deze eens in de maand of uiterlijk zes weken uit te brengen. Momenteel werken ze al aan content die na de lancering moet verschijnen, tevens letten ze op de beta om bepaalde quests te fixen die spelers niet bevallen of om andere feedback te verzamelen om hiermee aan de slag te gaan.
|