Nog voordat de E3 was begonnen werd The Crew al uitgelekt, de nieuwste racer van Ubisoft voor de Xbox One en de PlayStation 4. Toch begon de ontwikkeling van de game niet voor deze systemen.
In een interview met Digital Trends laat creative director Julian Gerighty weten dat de ontwikkeling van het spel alweer vier jaar geleden begon, echter realiseerden ze zich al snel dat de kracht van de Xbox One en de PlayStation 4 nodig was om de game realiteit te laten worden. Ongeveer anderhalf jaar geleden besloten ze om deze reden om de overstap te maken:
quote: "We realized we can push this a little bit further, we can push the personalization of the world, the non-procedural nature of the world, a little bit further if we do it on Xbox One and PS4. So our Miami is radically different from our New York, which is normal but it takes a lot of work to get it to that level of quality. And that’s only possible on this next-generation."
Hoewel veel racers nu niet bepaald bekend staan om hun ijzersterke verhaal is de hulp ingeroepen van de schrijver achter Read Dead Redemption en een schrijver vann Grand Theft Auto om ook op dit gebied indruk te maken. Uiteraard beseft Gerighty dat het hier geen werk van Shakespeare betreft, wel moet het een leuk verhaal zijn om door te spelen.
|