Hoewel de PlayStation 3 nog even op zich laat wachten druppelt er regelmatig wat game informatie binnen. Eén van deze games is Devil May Cry 4, niet geheel onbelangrijk dachten wij zo.
Hiroyuki Kobayashi van Capcom praatte met 1up over Devil May Cry 4. De beste man heeft al eerder meegewerkt aan het eerste deel, maar bij deel 2 en 3 was hij al met andere projecten bezig. Voor het vierde deel kwam hij weer opdraven en hij had de volgende punten te melden:
- De ontwikkeling van Devil May Cry 4 startte toen Devil May Cry 3 net afgerond was, samen met mensen uit het team van Devil May Cry 1 en 3.
- De Devil May Cry 4 trailer, welke te zien was tijdens de Tokyo Game Show, was niet geheel ingame. In plaats daarvan werden in-game footage gecombineerd met CGI beelden. Zo waren de bewgingen van Dante bijvoorbeeld ingame, maar de speciale effecten niet.
- Nog maar eens geeft Kobayashi aan dat de man in de trailer wel Dante is, maar dat het nog niet zijn uiteindelijke voorkomen weergeeft.
- Aan het verhaal en de plaatsing binnen andere delen wordt nog gewerkt. Wel moet het verhaal zich minstens na Devil May Cry 1 afspelen.
- Bij Devil May Cry 2 klaagden veel spelers dat het te simpel was, een reden om deel 3 moeilijker te maken. In deel 3 waren er echter weer gamers die het te moeilijk vonden, daarom zal deel 4 weer wat makkelijker worden. We hoeven niet bang te zijn dat het te simpel wordt, de moeilijkheidsgraad zal precies goed zijn.
- Devil May Cry 3 wordt als basis gebruikt voor het vierde deel. Er wordt nog gekeken wat er precies gebruikt wordt en het is dus mogelijk dat sommige dingen in zijn geheel opnieuw opgebouwd worden.
- In eerdere games van Kobayashi, waaronder Killer 7 en Resident Evil 4, was waarneembaar dat het hele andere genres waren t.o.v. eerdere games. Toch wordt Devil May Cry 4 een meer traditionele sequel.
|