Bij de Xbox One is Microsoft van plan om enkele zaken anders aan te pakken dan bij de Xbox 360, een voorbeeld hiervan is het toevoegen van achievements na de uitgave van de game.
Op de Xbox 360 is het momenteel mogelijk om meer achievements toe te voegen aan een game middels downloadable content, bij de Xbox One kan een ontwikkelaar deze op ieder moment na de verschijning van een game toevoegen.
De perfectionisten onder ons waren niet bepaald enthousiast over het nieuws, immers, wanneer je een honderd procent Gamerscore hebt bereikt voor een game kan dit een dag later zomaar weer vervallen zijn. Gelukkig geeft Chad Gibson van Microsoft aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, ontwikkelaars moeten nog altijd aan bepaalde richtlijnen voldoen waardoor ze niet een jaar lang, iedere dag Achievements toe blijven voegen. Gibson benoemt het voordeel dan ook als volgt:
quote: “Especially if a game’s been on the market for a while, and they have the opportunity to add all these new Achievements – if you start playing a game a year after it ships, there’s probably 2000 Gamerscore to get for that game or more. And so, for the completionists, they’re going to have more work to do.”
|