 |
|
Nieuws: Aonuma gaat in op diverse Zelda onderwerpen
Door Rene Groen op 18-06-2013 om 14:56
|
Bron: Nintendo Life
|
De afgelopen vijftien jaar stond Eiji Aonuma aan het roer van diverse The Legend of Zelda titels, in een interview gaat hij dan ook uitgebreid in op zowel het verleden als de toekomst van de franchise, waarbij we de belangrijkste uitspraken voor jullie hebben samengevat.
Over The Legend of Zelda: Wind Waker HD (Nintendo Wii U)
- The Legend of Zelda: Wind Waker HD bevat geen extra content. Volgens Aonuma willen ze trouw blijven aan het verhaal van het origineel, wanneer ze nu kerkers toevoegen zou het delen van de GameCube versie beïnvloeden. Wel zal de pacing van het spel worden aangepast, in het origineel duurde het soms te lang om bij een bepaalde kerker te komen, waarbij de ervaring minder indrukwekkend was dan gedacht wanneer je deze kerker eenmaal bereikte. De algehele ervaring moet op dit gebied beter aanvoelen.
- Bij het origineel van The Wind Waker zijn bepaalde kerkers weggehaald omdat het spel anders niet op tijd afgerond zou zijn. Omdat deze kerkers later, al dan niet in aangepaste vorm, in andere games gebruikt zijn kunnen ze deze niet alsnog toevoegen aan de game. Helaas kan hij niet vertellen om welke kerkers het gaat.
Over The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo 3DS)
- De ontwikkelaars wilde voor de Nintendo 3DS wederom een top-view Zelda maken, met het concept waarbij Link zich aan de muur kon plakken voor zowel gameplay redenen als een 3D ervaring. Om dit proces te bespoedigen werd besloten om de wereld van A Link to the Past als uitgangspunt te nemen, zo hadden ze al de architectuur en de structuur van de wereld op hun plaats. Andere redenen om juist voor deze game te kiezen waren dat er nog genoeg te ontdekken is in de wereld, dat spelers het uitgangspunt begrijpen en dat het verhaal zich goed leent voor een sequel.
- Hoewel Virtual Console veel jongere gamers kennis heeft laten maken met A Link to the Past heeft dit geen invloed gehad in de keuze om juist deze titel als uitgangspunt te nemen voor A Link Between Two Worlds.
Over een nieuwe Zelda titel op de Nintendo Wii U
- In een eerdere Nintendo Direct gaf Aonuma de hint dat we een toekomstige Zelda titel op de Wii U niet per definitie alleen hoefden te spelen. Hij doelde hierbij niet zozeer op een multiplayer zoals het samen spelen in Four Swords, maar meer op de Tingle Bottle zoals bij Wind Waker. Het is geen traditionele multiplayer ervaring, maar je hebt wel het gevoel dat andere spelers dezelfde wereld doorwandelen en informatie delen. Het is op deze manier dat ze kijken naar manieren om de single-player ervaring te verrijken, zonder dat dit meteen een typische multiplayer hoeft te zijn.
- Aonuma kan geen antwoord geven of de nieuwe Zelda de focus zal leggen op de GamePad of de motion controls zoals we zagen in Skyward Sword en Twilight Princess.
- Het ontwikkelteam kijkt naar mogelijkheden voor downloadable content om de spelervaring te verrijken. Te denken valt aan nieuwe gebieden om te verkennen of op andere manieren de ervaring te vergroten, buiten de content die op de disc staat. Mochten ze hier echter geld voor vragen, dan moeten ze er zeker voor zijn dat het waarde heeft voor de gebruiker en het is dan ook belangrijk om hier een balans in te vinden.
- De nieuwe Zelda titel zal zeker ultra-realisme uitstralen, tegelijkertijd streven ze ook geen comic-realisme na. Iedere Zelda moet uniek zijn in gameplay en grafische presentatie, waardoor we iets geheel nieuws mogen verwachten.
Diverse Zelda zaken besproken
- De Zelda verhalen draaien traditioneel over een mannelijke held die een vrouwelijke prinses redding moet bieden. Mochten gamers dit zat worden, dan zullen de ontwikkelaars er serieus over nadenken om Zelda haar eigen rol te geven in een game.
- De reden dat er vooral top-down titels op de handhelds verschijnen is volgens Aonuma een simpele: bij het spelen op een console kijk je voor je uit, terwijl je op een handheld naar beneden kijkt. Om deze reden is het vaak logischer om te werken met deze view.
- Op de vraag of we Majora's Mask op de Nintendo 3DS zullen zien, een titel waar eerder geruchten over waren, vertelt Aonuma: 'You've heard rumours? [laughs] Hmm, I wonder! [laughs again]'
- De verhaalvertelling verschilt per Zelda titel, zo was er de donkere wereld in Twilight Princess en de aparte wereld in Majora's Mask. Bij ieder verhaal zoeken ze dit soort werelden uit, waardoor de richting ook bij toekomstige Zelda titels steeds weer kan veranderen.
- Het team heeft weleens nagedacht om Zelda en Link in een hedendaagse setting te plaatsen, zonder hierbij specifiek aan één doel voor ogen te hebben. Besloten werd echter om dit idee achterwege te laten, The Legend of Zelda bestaat uit een combinatie van Japanse en Westerse zaken waarin ze een hoop vrijheid hebben. Door je vast te pinnen op één tijdsperiode verlies je een hoop van deze vrijheid, ze zullen dan ook enkel drastische wijzigingen doorvoeren wanneer dit echt bij het verhaal past.
|
|
|
|
15:02 XCOM: Enemy Unkown op 20 juni naar iOS
14:32 Force Studios komt met Randall
|
Reacties (8) |
|
Pagina:
1
|
|
Xavior
op 18-06-2013 om 15:53
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
Die bijna Majora's Mask aankondiging vind ik wel erg interessant.
|
|
Wapkaak
op 18-06-2013 om 16:18
[Niv: 49 / Exp: 2426]
|
Ja ik ook, vind dat echt de meest epische Zelda.
|
|
Djensboy
op 18-06-2013 om 16:41
[Niv: 4 / Exp: 175]
|
Ze mochten van mij Zelda majora's mask remaken in plaats van Zelda WW
|
|
Asianator
op 18-06-2013 om 16:52
[Niv: 164 / Exp: 8205]
|
The Legend of Zelda: Majora's Mask hoort op hetzelfde systeem thuis als The Legend of Zelda: Ocarina of Time. En daarom zou ik die remake ook niet op een ander platform willen zien dan Nintendo 3DS.
|
|
Boogieboyz
op 18-06-2013 om 19:44
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Ze willen dus niet realisme, nou das makkelijk, maak gewoon weer een zelda in de stijl van TP of SS. Waarom maar 1 keer een stijl gebruiken? Die cellshaded look gebruikten ze ook vaker...
|
|
Wapkaak
op 18-06-2013 om 22:21
[Niv: 49 / Exp: 2426]
|
cellsshaded hebben ze 1 keer op de console gebruikt die van skyward sword is niet officieel cellshaded. Maar heb liever nu indd tp stijl. Alhoewel ik de ww ook echt super vond
|
|
PwnStrike
op 18-06-2013 om 22:23
[Niv: 27 / Exp: 1374]
|
@ikzoekruzie (leuke naam trouwens  )
Vergeet niet dat ze wel cell shaded gebruikten op WW en SS, maar dat het eindproduct van die 2 er heel verschillend uitzag of niet?
Gewijzigd door PwnStrike op 18-06-2013 om 22:23
|
|
Gideon
op 19-06-2013 om 12:57
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Majora's Mask remake zou idd erg leuk zijn
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|