Eiji Aonuma is al tijdenlang verbonden aan de Zelda serie, om precies te zijn maakte hij de laatste vijftien jaar enkel games in deze reeks. Hoewel hij erg dankbaar is voor deze jaren wil hij toch meer.
In gesprek met Edge vertelt hij nu vijftig jaar te zijn, en nog ongeveer tien jaar games te zullen maken bij Nintendo. Alvorens het te laat is zou hij graag nieuwe dingen proberen en niet, wanneer hij terugkijkt op zijn carrière, enkel Zelda titels op zijn resumé te hebben staan. Of dit gaat lukken is nog maar de vraag, alle ideeën die hij heeft eindigen uiteindelijk altijd in een Zelda titel:
quote: "I need a six-month break to get away from the Zelda cycle and focus on something new [laughs]. But I'd probably end up making a game that is similar to Zelda; after all, A Link to the Past was my biggest influence."
Over Zelda gesproken, Aonuma heeft aan Shigeruo Miyamoto en Takashi Tezuka advies gevraagd omdat zij ontwikkelaars waren achter het originele Link to the Past, er is echter één probleem: ze kunnen zich niet veel meer herinneren. Een voorbeeld is dat Link altijd linkshandig was, maar later ineens rechtshandig werd. Hoewel hier verschillende theorieën over waren besloot hij het simpelweg aan Miyamoto te vragen en deze gaf een duidelijk antwoord: 'Ik ben het vergeten.'
Aonuma bewaart ook zelf warme herinneringen aan het karakter Link, ondanks dat hij vroeger vooral onder de indruk was van diens vijanden:
quote: "While I was making Twilight Princess, I was listening to the theme on an iPod while walking hand in hand with my child, and I suddenly burst into tears. I was thinking about all the awful trials Link would have to go through in the new game. I realised that Link really is my other child. I don't inhabit the character so much as watch him from somewhere very close."
|