Momenteel werkt Microsoft hard aan hun Xbox One, maar dat harde werk zou wel eens te laat kunnen komen. Volgens bepaalde insiders loopt Microsoft achter op schema en heeft men onder andere serieuze problemen met de productie van het eSRAM geheugen welke te weinig goede chips oplevert.
Hoewel Larry 'Major Nelson' Hryb moeilijk op elk gerucht kan reageren, besloot hij dit gerucht wel specifiek te ontkennen op Twitter. Volgens hem is het compleet vals en ongegrond. Eén insider beweerde echter al meteen dat Hryb liegt, en dat de problemen echt bestaan. Dat zou meteen ook verklaren waarom hij reageert op zo'n gerucht terwijl men meestal gewoon meldt niet te reageren op geruchten.
@theScott117 Definitely not true, I can't respond to every unsourced online rumor . . but that is false.
Als de geruchten ondanks de ontkenning toch kloppen, zit Microsoft in zware problemen. Op dat moment blijven er namelijk maar drie mogelijkheden over: de console uitstellen om meer chips te krijgen, de console in zeer lage aantallen uitbrengen of simpelweg de clockspeed van het eSRAM te verlagen zodat bepaalde slechte chips toch gebruikt kunnen worden. Het was een oplossing die Sony bijvoorbeeld ook koos voor de Cell-processor. Deze heeft typisch 8 werkende nodes, maar tijdens de originele productie bleken veel chips maar 7 werkende nodes te hebben. Men besloot daarom maar zeven nodes beschikbaar te maken voor de console om de aantallen te verhogen. Dat heeft natuurlijk een zeker effect op de performantie welke nooit goedgemaakt kan worden.
|