Origineel leek Sony Computer Entertainment geen beperkingen in te voeren op de verkoop van tweedehands games op de PlayStation 4; maar enkele dagen geleden liet GameTrailer's Geoff Keighley vallen dat Sony met dezelfde beperking als Microsoft zou komen.
Dat was teken voor NeoGAF om een grootse Twitter-campagne op te zetten om Sony te overtuigen hun plannen te laten vallen. De campagne lokte al enkele positieve reacties uit bij verschillende Sony-werknemers, en nu reageerde ook SCE World Wide Studios hoofd Shuhei Yoshida op de berichten, maar dan op zijn geheel eigen manier: hij kondigt de PlayStation Vita game Death Ray Manta aan met de hashtag #DRMPSVita. Sony's Shahid Kamal Ahmad lachte hierna dat ook de Vita dus 'DRM' krijgt, iets waar Yoshida simpelweg met een smiley op reageerde.
Als Sony op de E3 aankondiging geen beperkingen in te voeren, zullen Twitter conversaties als deze de positieve perceptie van enkele belangrijke Sony directeurs als Yoshida alleen maar verhogen. Hopelijk beseft Sony echter dat die publieke perceptie zich ook tegen hen kan keren.
|