Al meerdere titels maakten gebruik van SpeedTree, een technologie om flora realistisch in beeld te brengen. Ook Destiny zal gebruik gaan maken van deze techniek.
Door het gebruik van SpeedTree moet de flora in Destiny eveneens realistisch in beeld worden gebracht. Titels als Battlefield 3, The Witcher 2, Gears of War 3 en Halo 4 gingen Destiny al voor, waarbij de ontwikkelaar achter de techniek vertelt:
quote: “We’re very pleased that Bungie chose to feature SpeedTree in Destiny’s unique vision of overgrown futuristic worlds. Bungie had very specific needs and challenges for Destiny, including scalability from current to next-generation hardware. SpeedTree was designed with these sorts of requirements in mind.”
Destiny is het nieuwste project van Bungie dat een levensduur moet kennen van maar liefst tien jaar. Het project verschijnt zowel op de PlayStation 3 en Xbox 360 als diens opvolgers, alsmede op de PC. Er zijn tevens geruchten over een uitgave op de Nintendo Wii U en PlayStation Vita, echter is dit niet bevestigt door de ontwikkelaar zelf.
|