Peter Jackson staat bekend als filmmaker, waarbij de Lord of the Rings trilogie en King Kong zijn bekendste werken zijn. De trilogie werd qua games vooral door EA uitgebracht, maar waarom ging King Kong dan naar Ubisoft?
Eén van de redenen wisten we al, namelijk dat Peter Jackson een fan was van de werken van Michael Ancel, producent van Beyond Good & Evil en Rayman.
Er zijn echter meer redenen waarom hij niet graag bij EA zijn geliefde King Kong onder wilde brengen. Zo wilde EA geen input van de film maker zelf, iets wat hij bij Ubisoft wel heeft. In een reactie vertelde EA echter dat Jackson toegangen tot de game kreeg die boven verwachting waren.
Hoe dan ook, de game is naar Ancel gegaan en ze kregen hiervoor een budget van meer dan 20 miljoen dollar. Ook werd het team van 30 man uitgebreid naar 80, en werd het team naar Nieuw Zeeland gevlogen om Jackson te ontmoeten.
Producer Xavier Poix :
quote: "Peter told us he wanted King Kong to be intuitive to the player; to give him the pleasure to feel the power of Kong. He said, 'Hey, it's a gorilla. Just make him move like a gorilla.'"
Jackson gaf verder aan dat alles op het scherm in de wereld moest zijn. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld geen levensmeter te zien, dit wordt aangegeven door een rood scherm wanneer je geraakt wordt.
De planning voor de game is als volgt:
17 november: PS2, Xbox, PC en GameCube
2 december: Xbox 360
9 december: DS, GBA en PSP
|