Spec Ops: The Line was vorig jaar een harde, volgens velen zelfs een bikkelharde game. Dit bedoelen we overigens niet in de zin van moeilijkheidsgraad, maar vooral de heftige beelden maakten een indruk op velen.
Deze beelden voorden vloeit uit het gewelddadige verhaal, opvallend genoeg geeft schrijver Walt Williams gedurende de Game Developers Conference juist aan dat games minder geweld moeten bevatten. Hij doet deze uitspraak niet omdat hij zich afkeert tegen geweld, in plaats daarvan denkt hij dat de game-industrie teveel kwalitatieve mensen bevat om deze makkelijke creatieve weg te kiezen.
quote: “We’re in an industry full of very intelligent, knowledgeable, and progressive people. It’s getting harder and harder for us to play these games and to look at them critically and say, ‘This is OK, this makes sense,’ especially as we get older. I would like to see less violent games out there. Not because they’re bad or wrong, but because I think creatively they’re too easy.”
Een shooter die geweld naar de achtergrond schuift en hier een andere invulling voor moet vinden? We dagen de creatieve breinen uit!
|