Wanneer Microsoft een nieuwe Xbox met vernieuwde Kinect accessoire aankondigt zullen weinigen hiervan opkijken, geruchten over een verbeterd Kinect doen namelijk al enige tijd de ronde.
Volgens VGLeaks zijn zelfs de specificaties van deze camera al uitgelekt. Als we de website mogen geloven kan Kinect 2, om het zo maar even te noemen, de bewegingen van zes mensen herkennen. De camera leest hierbij zeventig graden horizontaal en zestig graden verticaal, bij de Xbox 360 was dit nog 57.6 om 43.5 graden. Kinect 2 zal hierbij overigens niet hoeven te draaien, het model staat altijd stil terwijl hij de ruimte 'leest'.
De sensor heeft eveneens een boost gekregen, deze draait nu op een HD resolutie op dertig framers per seconden. In vergelijking: bij het huidige model is dit vijftien frames per seconde op een lagere resolutie. Door deze verbeterde resolutie kan Kinect 2 aflezen of gamers hun handen open of gesloten hebben, evenals verbeterde herkenning hebben van bewegingen bij een zittende of staande houding.
Eerder werd al bekend dat iedere Xbox console met een Kinect 2 accessoire geleverd zal worden, onderstaand een uiteenzetting van de oude en nieuwe specificaties:
Kinect 2 specificaties:
Field of View: 70? horizontal by 60? vertical
Resolvable Depth: 0.8 m -> 4.0 m
Colour Stream: 1920 x 1080 x 16 bpp 16:9 YUY2 @ 30 fps
Depth Stream: 512 x 424 x 16 bpp, 13-bit depth
Infrared Stream: 512 x 424, 11-bit dynamic range
Registration: Colour <-> depth and active IR
Audio Capture: 4-mic array returning 48K Hz audio
Data Path: USB 3.0
Latency: ~60 ms with processing
Tilt Motor: No tilt motor
Originele Kinect specificaties:
Field of View: 57.5? horizontal by 43.5? vertical
Resolvable Depth: 0.8 m -> 4.0 m
Colour Stream: 640 x 480 x 24 bpp 4:3 RGB @ 30fps640 x 480 x 16 bpp 4:3 YUV @ 15fps
Depth Stream: 320 x 240 16 bpp, 13-bit depth
Infrared Stream: No IR stream
Registration: Color <-> depth
Audio Capture: 4-mic array returning 48 Hz audio
Data Path: USB 2.0
Latency: ~90 ms with processing
Tilt Motor: Vertical only
|