Gisteren leerden we dan eindelijk wat meer over Destiny, het nieuwste project van ontwikkelaar Bungie. Vandaag gaan we nog eens in op de game met nieuwe details.
Activision heeft in haar financiële resultaten over 2013 geen ruimte ingebouwd voor inkomsten van Destiny, waarmee we kunnen concluderen dat de titel pas in 2014 op de markt zal komen. Op ieder platform zal het spel hierbij een internetconnectie vereisten, er is dus geen offline mode om te spelen.
De uitgever noemt Destiny de eerste 'shared-world shooter' die geheel gebouwd is rondom coöperatieve gameplay. Elementen als een persistente wereld, gebieden vol spelers en quests die gebouwd zijn voor grotere groepen gamers moeten hierbij vooral de MMO gamers aanspreken. In tegenstelling tot veel andere MMO's zul je echter geen aparte betalingen hoeven te doen om de game te mogen spelen. Destiny verschijnt op disc, maar de uitgever laat de mogelijkheid open om deze ook als download aan te bieden.
Hoewel MMO voor velen als een begrip klinkt dat niet voor hun is weggelegd bevestigt Bungie mede-oprichter Jason Jones dat een eider de game kan spelen. Alle activiteiten in de wereld zijn te spelen voor de ongeoefende gamer, zelfs wanneer ze met meerdere spelers samen komen om raids op te starten.
Bungie ziet in Destiny een project dat zich over tien jaar strekt, waardoor ze gekozen hebben voor een verschijning op de huidige en toekomstige generaties, terwijl de ervaring zich verder ook naar mobiele systemen zal trekken. Op deze systemen kun je, zoals Bungie het zelf omschrijft, belangrijk zaken regelen die je mogelijk alleen op deze systemen kunt realiseren maar waarvan we het resultaat in het universum van Destiny terug zullen zien.
Eerder waren er nog geruchten dat Destiny eerst tijdelijk exclusief op de Xbox 360 zou verschijnen, maar dit blijkt niet waar, het spel komt tegelijkertijd naar de PlayStation. Helaas ging de ontwikkelaar niet in op de Nintendo Wii U, wel laten ze doorschemeren dat een PC versie tot de mogelijkheden behoort.
|