Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Feature:

Exclusief Gun Interview


Door Joni Philips op 22-10-2005 om 00:00
Bron: Gamed

Voor men bij Neversoft aan de Tony Hawk reeks begon had men reeds twee actietitels gemaakt. Nu zeven jaar later waagt men zich nogmaals aan een originele actietitel met Gun dat op PlayStation 2, GC, PSP, Xbox en Xbox 360 zal verschijnen. We hadden de kans om enkele vragen te stellen aan Irwin Chen, de producer van Gun. Op de eerste pagina vind je de originele, Engelse versie; pagina 2 bevat een integrale vertaling.


Gamed: Er zijn niet westerngames verschenen de laatste jaren, Red Dead Revolver hebben het geprobeerd maar ze kwamen net iets te kort. Waarom denk je dat Gun wel succesvol zal zijn? Is er iets speciaals dat het onderscheidt van andere games in het genre?

Irwin Chen: Vrijheid. We geven je de vrijheid om in het zadel te klimmen en een massieve levende wereld te verkennen. We droppen je in het Wilde Westen en laten je alles voelen behalve het stof in je ogen. Je krijgt de kans om uit eerste hand te ervaren hoe brutaal en wetteloos het Westen echt was. Je speelt Colton White, en hij is niet je traditionele John Wayne achtige goedhartige cowboy. In Gun is de vijand niet altijd de kerel met de zwarte hoed en de cavalerie daagt niet altijd op het juiste moment op. Colton leeft volgens zijn eigen wetten terwijl hij door de spelwereld reist. Het Westen is een verbazende setting voor een game, je hebt alles wat je wilt op een plaats en tijdstip. Het is een wereld op de afgrond van de samenleving gevuld met brutaliteit, lust en hebzucht. Je hebt de vrijheid en wetteloosheid van die tijd. Wanneer je beseft dat die ideeën nog niet voorkwamen in een game, wisten we welke game we moesten maken.

Gamed: Wij en de meeste van onze lezers hebben nog geen kans gehad om de game te spelen, ik kan alleen maar veronderstellen dat de besturing redelijk eenvoudig is tijdens het wandelen maar hoe is de besturing wanneer je op je paard zit? Zul je het paard en je wapens tegelijk moeten besturen zoals in 187 Ride or Die of kiezen jullie voor een on-rail shooter aanpak?

We hebben heel wat aandacht besteed aan het paard in Gun. Wanneer je op je paard zit, gebruik je de linker analoge stick om het paard te besturen en de rechter analoge stick om het geweer van Colton te richten. Hierdoor kun je zowel het paard als de bestuurder tegelijk controleren. Je kan in elke richting kijken, rond vijanden rijden en richten op vijanden achter zich. Je paard is een levend dier en we hebben alles gedaan om het ook echt zo te doen lijken. Ze reageren wanneer ze verwond worden, ze worden vermoeid als je er te lang op rijdt en ze lopen weg wanneer ze bang worden door explosies of schoten. Het is een echt fantastisch zicht om een gevecht in te rijden met enkele bondgenoten die ook op een paard zitten en gewoon de chaos te bekijken. Paarden kunnen rijders van zich afgooien, wild rondrijden terwijl hun bestuurder dood op hun rug ligt of gewoon in een explosie sterven samen met de berijder. De animaties zien er zeer goed uit en heel wat tijd en moeite is er ingekropen om ze er realistisch uit te laten zien.



Je paard is je belangrijkste vervoersmethode. Je gebruikt het om van stad tot stad te rijden, op ontsnapte criminelen te jagen en naar goud te zoeken. Als je paard gedood wordt, kun je simpelweg een ander paard stelen in een stad of rijden op een wild paard. Elk paard in het spel kan gebruikt worden, dood je vijanden en je kan hun paard ook stelen.

Gamed: Enkele jaren geleden heeft Grand Theft Auto III een trend gestart om spelers vrij de stad te laten verkennen en enkele extra missies te laten uitvoeren. Volgt Gun deze trend en wat voor extra missies kunnen we verwachten?

Het verhaal is er om je door de massieve wereld te loodsen maar je kunt het rustig op je eigen tempo doen. Je kunt rustig de wereld verkennen, jagen, gokken, op je ranch werken, in een mijn goed zoeken, bandieten verslaan of voor de Pony Express (de Post) werken en teruggaan naar de verhaallijn wanneer je er zin in hebt. Zo kun je geld verdienen om upgrades te kopen en je stats te verbeteren.

Gamed: Voor een Westerngame hebben we eigenlijk nog niet veel indianen gezien. Zijn ze allemaal dood of zal je kunnen omgaan met enkele stammen?

Indianen spelen een belangrijke rol in Gun, zowel als vijand en bondgenoot. Je zal bloederige veldslagen met horden indianen overleven maar op andere momenten zullen ze je aan je zijde vechten. Hun exacte rol kunnen we echter niet onthullen om niet te veel weg te geven van het verhaal, je zal de game dus moeten spelen om het te ontdekken.



Gamed: Hoe hebben jullie Randall Johnson ontdekt? Wij hadden nog niet van hem gehoord voor Gun en ik veronderstel dat niet veel mensen de credits van een film bekijken om de schrijver van het script te vinden.

We hebben een script gelezen dat Randall in het verleden had geschreven voor een Hollywood studio. Spijtig genoeg is het script nooit verfilmd maar Randalls passie en enorme kennis over die periode van de Amerikaanse geschiedenis, waren de perfecte basis om van Gun een onvergetelijke ervaring te maken.

Gamed: We hebben ook een kleine vraag over de muziek. In al die oude westerns zie je hoe de held een bar binnengaat en dat er een piano zal staan die begint te spelen als hij er op schiet. Zullen we dat soort muziek ook in deze game horen?

Goede muziek reflecteert de stijl van de game die je speelt. Christopher Lennertz heeft een prachtige soundtrack gecreëerd die de epische natuur van Gun goed ondersteunt. En natuurlijk zal de pianomuziek aanwezig zijn wanneer je de Alhambra Saloon binnenwandelt.

Gamed: Hoe was het om met et de Xbox 360 te werken in vergelijking met de oude Xbox? Zijn jullie blij met de kracht die jullie uit de machine persen? Waarom zouden Xbox eigenaren moeten kiezen voor de Xbox 360 versie en dus waarschijnlijk tien euro meer betalen?

De game ziet er verbazend goed uit op de Xbox 360. Dankzij normale mapped textures, hogere resoluties voor de modellen en meer personages op het scherm aan een resolutie van 720p tonen echt dat de game nextgen is. De game ziet er niet alleen beter uit maar voelt ook levendiger aan wanneer je de wereld van het spel verkent op een hogere framerate.



Gamed: Hoe was het om een Action game te maken na zoveel extreme sports spellen?

De setting voor de game is een persoonlijke passie van Joel Jewett, de president van Neversoft, en van andere invloedrijke teamleden. Naarmate het idee groeide en meer onderzoek uitgevoerd werd, wisten ze dat het perfect was voor een game. We moesten de echte brutaliteit, hebzucht en wetteloosheid van de tijd vatten omdat het intense gameplay vormt. Het is een tijd waarin mensen toegang hadden tot elke zonde, namen wat ze wilden en er was geen echte orde. Elk type persoon kwam samen op het einde van de samenleving. Je had outlaws, veehouders, treintycoons, prostituees, immigranten, indianen en gunslingers. En dan mag je natuurlijk niet vergeten dat iedereen, en dan ook echt iedereen, een revolver droeg.

Gamed: Hebben jullie nog plannen na Gun of gaat het Gun team terug samensmelten met het Tony Hawk Team? Of kunnen we een Gun sequel verwachten op PS3, Xbox 360 en Revolution? Zeker op de laatste zou een duel waarin je het revolver moet trekken zeer leuk zijn.

We hebben zeker nog verbazende plannen voor de toekomst van deze franchise maar die zijn voorlopig nog geheim. Je zal nog even moeten wachten om te zien wat we van plan zijn.
Pagina: 1 | 2


00:00  Pokémon Emerald
21:34  Twintigtal screenshots Castlevania: CoD
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Sentinel op 22-10-2005 om 09:53 [Niv: 27 / Exp: 1341]
Leuk interview!

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-10-2005 om 12:13 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
Bedankt, hopen er nog zo veel af te leveren.

Olaf op 22-10-2005 om 14:43 [Niv: 0 / Exp: 5]
idd een goed interview, alleen onwijkt meneer Chen wel een beetje opvallend de vraag of ze verder gaan op de gta hype maar goed, dat houdt niet over dat GUN geen leuk spel zou kunnen zijn, het klinkt iig erg leuk

cubegirl op 22-10-2005 om 16:05 [Niv: 31 / Exp: 1537]
echt wel een veelbelovend game

Ikkyu op 23-10-2005 om 01:36 [Niv: 88 / Exp: 4417]
Leuk concept. Zoveel games in dit milieu ken ik niet. Leuk interview. Dit is het eerste dat ik lees op Gamed.nl

manga meisje op 23-10-2005 om 16:18 [Niv: 9 / Exp: 438]
oh hoe durft die vent dat schattigge beertje afteschieten! Ik ga meteen het Wereld natuurfonds bellen! die gaan deze game dan lekker verbieden wegens dierenmishandeling ha ha -xxx- meid

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-10-2005 om 16:36 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
En daarna sturen we hen af op Nintendo en Mario want je kan schildpadden doden in die games.

Gast (134.58.218.xxx) op 24-10-2005 om 13:40
Topper in wording.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gun
Type:
Game
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Neversoft
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:


Meer media