Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Nieuws:

5th Cell: 'Wii U heeft geen achievements'


Door Rene Groen op 12-11-2012 om 15:16
Bron: Gamefront

Enige tijd geleden was er het gerucht dat de Nintendo Wii U een systeem zou krijgen dat te vergelijken was met de Trophies op de PlayStation 3 en de Achievements op de Xbox 360. Vandaag laat ontwikkelaar 5th Cell dit gerucht uiteen spatten.

Jeremiah Slaczka, Creative Director van ontwikkelaar 5th Cell, laat weten dat het spel geen prestatiesysteem kent zoals diens concurrenten. Wel is het mogelijk dat een ontwikkelaar zijn eigen prestaties in de game verwerkt, maar deze worden niet bijgehouden vanuit andere games.

De ontwikkelaar werkt zelf aan Scribblenauts Unlimited, de Nintendo Wii U verschijnt op 30 november in Europa.


17:26  Rainbow 6: Patriots mogelijk naar next-gen
15:04  Nieuwe GTA V info en beelden
 Reacties (15)
 Pagina: 1
AltairJack op 12-11-2012 om 15:54 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Boeien. Alleen leuk als je alle games 100% uitspeelt, wat de meesten toch niet doen. Vind het zelf ook onzinning om 100 uur in een game van 5 uur te steken alleen om achievements/throphy's te behalen terwijl ik na paar uur eigenlijk al klaar ben met de game. Zou het geen gemis vinden.

Sympharion op 12-11-2012 om 16:03 [Niv: 43 / Exp: 2139]
Ik vind het ook niet erg. Achievements kunnen de speelduur wel verlengen maar daar is geen overkoepelend systeem voor nodig. Spellen zullen dit wel in het spel gebouwd hebben als ontwikkelaars dat willen. Een overkoepelend systeem is alleen handig om te kijken buiten een spel om wat je nog wilt halen en om met je vrienden te vergelijken wie nou precies het meeste tijd in een game steekt. Ik vind het niet zo erg dat er geen overkoepelend systeem in zit. Ik game om het spel zelf en niet om een complimentje te krijgen als ik bij, bijvoorbeeld Mario, 500 keer gesprongen heb.

Asianator op 12-11-2012 om 16:37 [Niv: 164 / Exp: 8205]
Helemaal niet erg! Vroeger hadden ze dat ook niet, en nu zijn ze ook niet nodig.

No'tje op 12-11-2012 om 16:38 [Niv: 205 / Exp: 10250]
Vind het systeem niet veel waarde toevoegen, vaak moet je van die rare dingen doen die geen eens voldoening hebben. Een game gewoon completen geeft mij veel meer voldoening.

yjahmesio op 12-11-2012 om 16:44 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Zombiu heeft het wel, er gaan vast wel genoeg games mee komen. Ik vind het totaal niks, maar goed sommige vinden het wel leuk. Ze moeten gewoon zoals vroeger doen, als je bepaalde soort punten haalt extra level of zo, daar heb ik veel meer aan!

Xavior op 12-11-2012 om 18:16 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Bij smash melee was het leuk. Op de 360/PS3 doe ik er geen moeite voor.

asianck op 12-11-2012 om 19:29 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Snak naar de unlockables van vroeger, door iets op een bepaalde manier te halen. Aangenaam verrast zijn mis ik nogal in de games van de afgelopen generatie.

laraishond op 12-11-2012 om 19:45 [Niv: 154 / Exp: 7702]
Bij F-zero was het geweldig vond ik.
Die filmpjes van de personages die kunt unlocken, en vooral de AX-cup unlocken!
Als er geen extra content te behalen valt, interesseert het me weinig.

WDBmasamunezero op 12-11-2012 om 20:22 [Niv: 12 / Exp: 582]
dit vind ik zelf een enorme faal, hoort toch wel beetje bij deze tijd vind ik.
plus games zo als demons dark souls heb ik met liefde plat gehaalt jammer had dit ook graag met zombiu gedaan of mario en een zelda game erg jammer.
ik speel de game altijd eerst zo uit dan pak ik de trophies er pas bij voor mij heeft dat zeker waarde en haal je alles uit een game(vind ik zelf).
en trophies zo als collect 10k coins of speel zelda wii u in 10 uur uit, of survive met 1 leven zombiu campain vind ik toch echt wel voldoening geven.

ik merk altijd wel veel haat tegen trophies enz enz hier altijd beetje op deze site onnoodig vind ik zelf, ik denk dat dat ook wel aan lig dan zon 80 maby wel 90 % van de gamers totaal geen perseverance heeft.

Gewijzigd door WDBmasamunezero op 12-11-2012 om 20:29

Cain op 12-11-2012 om 23:01 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ WDBmasamunezero

Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat 99 procent van de achievements/trophies nutteloze 'mijlpalen' zijn zoals het voltooien van de tutorial of de verschillende levels of het bezichtigen van artwork.
Ik speelde vroeger games ook vaak opnieuw uit op andere manieren. Speed runs, het verbreken van eerder gezette records, etc. etc. Daar had ik toen geen achievements voor nodig en dat heb ik nu nog steeds niet.

Verder ben ik het ook met asianck eens. Unlockables voegen imo veel meer waarde toe dan achievements of trophies. Een e-****** zal mij aan me derriere oxideren. Unlockables zijn stukken beter. De cheats unlocken in GoldenEye 64 bijvoorbeeld was zowel leuk om te doen en om het resultaat. Vandaag de dag erger ik me eerder aan de constante pop-ups die me vertellen dat ik iets 'bereikt' heb.

AltairJack op 13-11-2012 om 10:58 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Unlockables zijn vaak ook waardeloos. Op bv de PS2 had je bij GoW/RE dat je games meerdere malen moest uitspelen of verschillende moeilijksgraden om een skin van Athena of Hercules te unlocken.

De hele game op mega hard uitspelen om dan voor de 4de x dezelfde game te gaan spelen met een nieuw pakje? Mij niet gezien, op de PSP had ik bij GoW gewoon een savegame gedownload om de pakje te unlocken.

Asianator op 13-11-2012 om 12:52 [Niv: 164 / Exp: 8205]
@AltairJack,
Er zijn ook Trophies/Achievements waarvoor je een bepaalde game meerdere malen dient uit te spelen, en de game blijft dan ook gewoon hetzelfde. Maar goed, jij hebt toch altijd wel wat te zeiken. Volgens mij is dat ook één van de redenen dat je je hebt aangemeld bij deze website; om te kunnen zeiken op vrijwel alle artikelen die er geplaatst worden.

Persoonlijk vind ik het behalen van Trophies en/of Achievements wel leuk, maar ik ga niet speciaal moeite doen om een game op Platinum/1000G te zetten als ik de doelstellingen die ervoor staan me te veel moeite kosten. Bij vrij te spelen content zou ik dit echter wel doen. Reden hiervoor is dat vrij te spelen content meer waarde heeft voor mij, aangezien je hier ook daadwerkelijk wat aan hebt. Het scoren van een Platinum Tropgy of het behalen van de volledige 1000G voor een game is wel leuk, maar je hebt er totaal niets aan. Je kunt dan bij je vrienden en vriendinnen stoer doen met je behaalde punten, maar hiermee heb je nog niet de volledige inhoud uit een game weten te halen.

Ik vind het jammer om te zien dat er tegenwoordig een grote focus ligt op het behalen van virtuele bekers of een digitaal aangegeven hoeveelheid punten voor een bepaalde game. Naar mijn idee waren de jaren '90 en vroege jaren '00 de beste jaren om een gamer te zijn.

thenativedude op 13-11-2012 om 15:14 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Ga toch wel vind het altijd wel leuk om de makkelijkste te verzamelen en weet zkr dat niemand zou zeuren als er wel bij zaten.

Sympharion op 13-11-2012 om 18:56 [Niv: 43 / Exp: 2139]
@thenativedude
Niemand zal zeuren als het er wel bij zou zitten. Maar het is ook niet zo'n groot probleem als het er wel bij zou zitten. En de Wii U heeft wel achievements als ontwikkelaars het willen, maar het is geen overkoepelend systeem.

Onna76 op 15-11-2012 om 19:21 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Mario Galaxy is zo'n perfect voorbeeld van hoe het moet. Gewoon een verassing als je alle powerstars behaald zo zie ik dat liever, behaal alles ingame en je krijgt extra dingen dat is veel leuker dan trophies welke de meeste nergens op slaan. Doe die of die move en pling... Okami is een game welke ik Platinum wil halen maar meer ook omdat die trophies aangeven dat ik het compleet uiterste eruit gehaald heb qua game zelf.

Feit is waren het niet voor de trophies dan had ik bepaalde games maar weinig gespeeld en dankzij die dingen ben ik bepaalde games echt door blijven spelen en zelfs van gaan houden. Geloof het of niet maar het is dankzij de trophies dat ik van de Uncharted serie ben gaan houden. Daarvoor had ik het spel eenmaal uitgespeeld maar vond mezelf erin sucken inmiddels drie games op Crushing uitgespeeld. Zonder die trophies had ik misschien deel twee niet eens meer gekocht.

Gewijzigd door Onna76 op 15-11-2012 om 19:27

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii U
Type:
Hardware
Releasedatum:
30-11-2012
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:






Meer media