Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Feature:

Hitman: Absolution - Contracts


Door Stefan van B op 17-10-2012 om 07:58
Bron: Gamed

Het is alweer zes jaar geleden dat de laatste Hitman game verscheen. Ondanks het geroep en geschreeuw van fans bleef de serie enkele jaren onder de radar. Tot halverwege het vorige jaar, toen werd de nieuwe Hitman aangekondigd; Absolution genaamd. Volgende maand verschijnt deze game en wij mochten alvast een kijkje nemen in de veel besproken Contracts-modus.

Aan de hand van een achter-de-schermen presentatie van Torben Ellert, lead designer van de Contracts-modus in Hitman: Absolution, maakten wij kennis met de game en deze veelbelovende modus. De sympathieke man speelde op zijn eigen high-end laptop, wat ook direct in de game af te zien was. De game draait op de Glacier 2 Engine welke speciaal voor deze nieuwe Hitman game is ontwikkeld, en dat werpt zijn vruchten af. De omgevingen binnen de game zijn groots opgezet en gevuld met een hoop attributen en volk waarbinnen Agent 47 zijn moorden kan laten voltrekken. Volgens Ellert lag dit niet alleen aan z’n high-end laptop, op de consoles mogen we dezelfde features verwachten, waarschijnlijk alleen in een minder hoge resolutie en minder andere poespas.


Ellert toonde ons een level in de game dat zich afspeelde in Chinatown. Hier viel meteen de passie voor details op welke IO Interactive in haar game heeft gestopt. Rijk gevulde kraampjes, sfeervolle verlichting en rijke architectuur vervulde de markt waarin wij rond liepen. De gegeven opdracht bestond uit het ombrengen van een Chinese gangleider die rustig van een maaltijd in het midden van het plein zat te genieten. Ellert wist ons een rijk aantal aan mogelijkheden te mededelen waarmee we de beste man van het leven zouden kunnen beroven.

Benader je de man vermomd als politieagent of als zijn drugsdealer? Vergiftig je hem of snijd je zijn keel door? Wij kozen ervoor om hem middels zijn koffie te vergiftigen vermomd als drugsdealer. Hiervoor moet natuurlijk eerst zijn drugsdealer gelokaliseerd worden, waarvoor we eerst langs diverse bewakers moesten zien te geraken. Hiervoor dien je eerst de bewakers af te leiden of jezelf te vermommen als een bewaker, waardoor je eerst weer een andere bewaker ongezien moet zien om te leggen en te verbergen. Zoals je misschien al merkt aan dit warrige verhaal; er zijn teveel mogelijkheden om ze hier allemaal uit de doeken te doen. Eén moord kan namelijk op een hoop manieren plaatsvinden.

Voor de manier waarop je de moord laat plaatsvinden en hoe je de moordscène achter laat verdien je punten. Hoe ‘schoner’ de moord, hoe meer punten je verdient, waarmee je nieuwe wapens en outfits kunt vrijspelen om Agent 47 mee aan te kleden in eerder gespeelde missies of de Contracts modus die we nu gaan bepalen. Voortbouwend op de vele manieren waarop je een moord kunt plegen brengt Hitman: Absolution namelijk de Contracts modus. Een community-feature waarin je je eigen uitdagingen ontwikkelt en die met anderen kan delen om jullie ontwikkelde expertise in het ombrengen van lieden te vergelijken.


Het ontwerpen van een uitdaging is in feite simpel, doch anders wat je zou verwachten. Als Agent 47 stap je al spelend een level binnen, die al eerder voorbij is gekomen in het hoofdspel. Als speler mag jij dan zelf je doelwitten selecteren, wat al een hele uitdaging is gezien het aantal niet speelbare karakters dat in Chinatown rondloopt. Creëer je de perfecte moord, dan kan je de lat binnen je uitdaging extreem hoog leggen voor vrienden en vreemden die je uitdaging aangaan. Om ze het wat makkelijker te maken kun je van de door jou wel behaalde doelstellingen, denk hierbij aan het niet wisselen van outfit of het gebruik van een specifiek wapen, bonusdoelstellingen maken om je uitdaging toch wat toegankelijker te maken.

Als je je uitdaging deelt hebben anderen de mogelijkheid deze te beoordelen via een ‘like/dislike’-systeem, vergelijkbaar met YouTube video’s. Helaas zijn de geüploade uitdagingen wel systeem-specifiek, en dus kan een PC-gamer geen levels spelen die op een Xbox 360 of PlayStation 3 zijn gecreëerd. Over social-media integratie was het volgens Ellert nog ‘te vroeg’ om over te praten, wat inhoudt dat dit onderwerp nog alle kanten op kan. Op 20 november komen we erachter wat hiervan gemaakt kan worden en of Hitman: Absolution zijn potentie al dan wel of niet gaat waarmaken. Wij kunnen alvast niet wachten om zelf uitvoerig met deze titel aan de slag te gaan en naar hartenlust te moorden.


07:58  LittleBigPlanet Karting
07:30  Trophies Silent Hill: Book of Memories
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Rene Groen (Eindredacteur) op 17-10-2012 om 18:49 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Zeer boeiende mode, erg veel zin om te kijken wat anderen maken en of ik zelf nog wat bij kan dragen.

GekooktEi op 18-10-2012 om 07:25 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik ben ook heel erg benieuwd. Leuk dat ze de Hitman-serie weten te verfrissen zonder erg geforceerd over te komen. Het past erg goed binnen het thema in het spel, heb zin om dit te spelen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hitman: Absolution
Type:
Game
Releasedatum:
20-11-2012
Ontwikkelaar:
IO Interactive
Uitgever:
Eidos Interactive
Media:








Meer media