Review: Advance Wars: Dual Strike
Door Gideon op 17-10-2005 om 00:15
|
|
De langverwachte game Advance Wars: Dual Strike ligt in de in winkels en hier kun je de kritische mening van Gamed lezen. Is deze tactische game van Nintendo de moeite waard?
De dubbele schermen van de Nintendo DS worden op deze manier dus origineel gebruikt, wat weer een uitbereiding voor de serie inhoudt. Uiteraard wordt ook het touchscreen veel gebruikt, wat bij Advance Wars geen verrassing zou moeten zijn. Je kunt het hele spel namelijk met de stylus spelen. Sterker nog, je zou het hele spel met de stylus moeten spelen, want de serie lijkt er gewoon voor gemaakt. Het voelt heerlijk trouw aan het geeft dat extra vleugje stijl aan dit toch al stijlvolle spel. Je voelt je een ware generaal als je weer met je pennetje een tank laat aanvallen. Het bovenste scherm kan bij gewone missies worden gebruikt om daarin de eigenschappen van eendheden (brandstof, aanvalskracht, levens enz.) of landschappen te bekijken. Dit scheelt een hoop geklik, zoals in de voorgaande delen wel het geval was. Overigens bestaat de mogelijkheid om gewoon met de normale knoppen te spelen.
Grafisch is Advance Wars: Dual Strike een tegenvaller. De game is niet mooier of lelijker dan Advance Wars: Black Hole Rising, wat betekend dat deze game grafisch dus ook doodleuk op de GBA had gekund. Hopelijk ziet Nintendo in dat het vervolg toch echt mooier moet, want dit komt wat slordig over. Het enige verschil is het feit dat het speelveld nu uit een iets schuinere hoek wordt bekeken, wat het overzicht verbeterd, maar dit had ook op de GBA gekund. Een gemiste kans dus, al moet ik wel bekennen dat dit bij een serie als Advance Wars niet zo heel veel uitmaakt.
Nieuwe wapens en eenheden maken hun intrede.
Met het geluid zit het in Advance Wars dan wel weer erg goed. Het schieten van de geweren en het geluid van de draaiende rupsbanden klinkt prima en de kreten na een overwinning zijn lekker om te horen. Helaas geen voice-acting, waardoor je tijdens de inleidende verhaaltjes weer na dat ouderwetse bliepje moet luisteren. Een extra vermelding is wel terecht voor de muziek in de game. Ik durf hier te stellen dat deze muziek bij vlagen het niveau van een Zelda game nadert. Ik heb het muziekje in het scherm waar je een missie kiest meerdere malen zitten luisteren, zo goed is het. Ook tijdens de missies zijn de muziekjes een genot voor het oor.
In Advance Wars: Dual Strike zit naast de Campaign Mode uiteraard ook weer een Wars Room in de game, waar je gewoon lekker kunt gaan knokken. Bij PC-gamers beter bekend als de Skirmish mode. Daarnaast is ook de Survival mode weer aanwezig, waarbij je zelf kunt kiezen onder welke omstandigheden je speelt. Zo kun je kiezen uit money, turn en time. In Money moet je winnen met een beperkte geldsom, in turn moet je winnen binnen een bepaald aantal beurten en in time moet je winnen binnen een bepaalde tijd. Ook de map-editor is weer van de partij, wat inhoudt dat je zelf weer je eigen kaarten kunt creëren en deze kunt doorsturen naar een andere Nintendo DS.
Nieuw is de combat mode en eerlijk is eerlijk; dit is niet meer dan een saaie minigame. In realtime moet je soldaatjes tegen die van de tegenstander laten vechten en zo snel mogelijk het hoofdgebouw van de tegenstander over nemen. Deze mode is ook met één cartridge per Nintendo DS te spelen met maximaal vier spelers via download play. Dit is ook meteen mijn punt van kritiek op de game: waarom niet de gewone gevechten via download play laten spelen? Het is nu namelijk zo dat iedereen een versie van de game moet hebben om tegen elkaar te kunnen spelen. Dit ruikt naar pure geldklopperij van Nintendo...
Wat is een Nintendo game zonder het traditionele lava-level?
Advance Wars: Dual Strike is misschien meer van hetzelfde met een aantal toevoegingen, maar het zoals eerder al gezegd; waarom gaan sleutelen aan een concept wat de perfectie nadert? Dit is gewoon de ultieme Nintendo DS game om even lekker te spelen als je aan het reizen bent, op de bank ligt, in je luie stoel zit of weet ik veel wanneer. Er is namelijk altijd wel een reden om deze verslavende game te gaan spelen!
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
Beoordeling
Gameplay |
95 |
Sound |
90 |
Graphics |
70 |
Replay |
90 |
De eerste echte Nintendo DS klassieker!
|
91 |
|
|
|
10:06 Bleach GC crew krijgt versterking
00:14 Hideo Kojima komt met PSP spel
|
Reacties (16) |
|
Pagina:
1
|
|
sandr
op 17-10-2005 om 09:01
[Niv: 19 / Exp: 941]
|
lol ik heb ut spel egt zooooooooooooooooo vet moet je gewoon hebben vooral als je deel 2 al had
|
|
Ruben Meintema
op 17-10-2005 om 10:24
[Niv: 16 / Exp: 796]
|
ja maar ik baal wel gigantisch dat ze downloadplay niet hebben gebruikt in de gewone multiplayergevechten. Fuk combat mode
|
|
Gast (84.84.192.xxx)
op 17-10-2005 om 11:31
|
LEUK *D
|
|
Gast (82.173.192.xxx)
op 17-10-2005 om 11:56
|
Hadden ze beter naar de GBA kunnen brengen.
|
|
Red
op 17-10-2005 om 15:48
[Niv: 1 / Exp: 40]
|
@ gast boven mij, toch niet
Touchscreen werkt namelijk zalig om uw units te bevelen.
|
|
manga meisje
op 17-10-2005 om 16:09
[Niv: 9 / Exp: 438]
|
ilggggg
|
|
AlttC
op 17-10-2005 om 17:29
[Niv: 14 / Exp: 699]
|
Dit is gewoon een masterlijk spel, klaar uit!
En idd, de touch screen werkt super, heb heel soms wel eens een kutfout erdoor gemaakt maar over het algemeen top!
|
|
Shino
op 18-10-2005 om 20:05
[Niv: 3 / Exp: 127]
|
ja maar als die nou ook op de gba komt dan kent ik hem ook spelen das beters (ben niet die gast die oppeens een account heb maar ben het met hem eens  )
|
|
Lennie1973
op 19-10-2005 om 20:10
[Niv: 31 / Exp: 1566]
|
Ik vind het een leuk spel. Het lijkt een beetje op Fire Emblem maar dan met tanks en geweren
|
|
Gast (81.243.127.xxx)
op 05-11-2005 om 16:46
|
}>
|
|
Gast (212.84.139.xxx)
op 01-12-2005 om 21:18
|
|( Duuh... sla je kop tegen de muur als je hem niet koopt...!!
|
|
Gast (83.118.85.xxx)
op 03-01-2006 om 17:15
|
de graphics mogen hoger bv 80 het is niet heel bijzonder maar bv yoshi touch en go heeft ongeveel vergelijkbaar en kreeg een 81
|
|
Gast (80.127.17.xxx)
op 13-01-2006 om 10:48
|
dit is gewoon de game als je dees nie heb dan kan je je bek snoeren :X :P ik heb em lekker puh :9 *D
|
|
sandr
op 13-04-2006 om 17:57
[Niv: 19 / Exp: 941]
|
het is ook van dezelfde makers als fire emblem
|
|
Gast (82.173.102.xxx)
op 12-07-2006 om 17:02
|
Vind alleen dat ze die force skills eruit hadden moeten halen, hiermee kun je gewoon bijna alle zwakke punten van een CO wegwerken zoals de dure prijzen van Kanbei en de verdediging van Grimm :?
|
|
Devilly
op 17-12-2006 om 11:52
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Deze zou ik nou eens graag hebben.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|