Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Preview:

S.L.A.I. (Steel Lancer Arena International)


Door Ruben Meintema op 12-10-2005 om 19:35

S.L.A.I. (spreek uit als Slay, Engels voor doodslaan) is een internationaal gevecht tussen lopende vechtrobots. Spelers kunnen online elkaar bestrijden. Japanners en Amerikanen zijn daar op dit moment al mee bezig, maar de datum waarop de Nederlanders en andere Europeanen zich in de strijd storten is uitgesteld. De verwachting is nu voor de maand november.


Maar met nadruk is het schietwerk toch wel het belangrijkste onderdeel van dit spel. Daarvoor kan iedere robot maximaal vier kanonnen met zich meedragen, die te bedienen zijn met de vier schouderknoppen van de Dual Shock Controller. Twee van de vier schietapparaten zijn schouderkanonnen, die waarschijnlijk met de bovenste L1 en R1 zijn te bedienen, en twee zijn handwapens, die naar alle verwachting af te vuren zijn met de knoppen L2 en R2. Het rond laten lopen van de robot geschiedt door middel van de linker analoge stick, L3. Tijdens het lopen is er ook de mogelijkheid om de robot zijn wapens in alle richtingen te laten steken met de rechter analoge stuurknuppel, R3. Zonder te hebben gespeeld klinkt deze besturing mij heerlijk natuurlijk en soepel in de oren. Als extraatje is er ook nog de mogelijkheid om een tijdelijke stealth functie in te schakelen, iets dat een beetje meer tactiek in het brute geweld zou kunnen brengen.

Na aankoop van S.L.A.I. zou je direct online kunnen gaan Donderjagen, want daarvoor is de Free Battle mogelijkheid toegevoegd. De speler kiest dan voor één van de tien voorgebakken, door de programmeur in elkaar gezette mecha´s, en duikt daarmee de internationale arena in. Dat is heel leuk, vooral aan het begin van S.L.A.I., maar de nadruk zal waarschijnlijk liggen op Ranking Battle. Hierin kan een speler punten verzamelen met haar of zijn robot, door andere mede-donderjagers de tering in te knallen in een metalen gladiatorengevecht. Voor iedere neergehaald tegenstander ontvang je punten, en voor iedere keer dat je zelf neergetikt wordt verlies je punten, wat uiteindelijk na het gevecht culmineert in een score. Deze score komt dan in een wereldwijde ranglijst te staan. Het interessante is dat hoe meer hoge scores je bij elkaar sprokkelt, hoe hoger je rang wordt, van E naar uiteindelijk misschien wel A! In de gevechten komt dit tot strategische uitdrukking in het feit dat een E-rank robot meer score krijgt door het vernielen van een A-rank robot dan omgekeerd. Bovendien verliest een A-rank robot meer punten als deze verpulverd wordt door een E-rank robot dan omgekeerd. Het is dus zaak voor een ervaren Donderjager om zich naast het pragmatische schiet- en renwerk ook te bekwamen in het meer strategische aspect van op tijd terug trekken en op tijd toeslaan. Je kunt alleen participeren aan deze interessante online Ranking Battles met een zelf in Story Mode in elkaar gezette mecha.



In je huiskamer
De voorbereidingen voor het internationale theater des gewelds vinden dus offline plaats in de huiskamer. De gevechten zien er ongeveer hetzelfde uit als de online gevechten, behalve dan dat je door het aanrichten van vernielingen onder drones en SV´s geld krijgt. Met dat geld kun je in de garage je robot "tunen". Dit kon ook eigenlijk niet ontbreken, aangezien er de behoefte is bij spelers om zich op een internationaal platform niet alleen door prestaties maar ook door uiterlijk te onderscheiden. Je kunt ten eerste kiezen uit vijf basismodellen van robots. Vervolgens kun je daar allerlei onderdelen aan vervangen en toevoegen, zoals ledematen maar natuurlijk ook wapens. Deze onderdelen zijn ook nog allemaal apart te tunen qua materiaal, gewicht enzovoorts... Ten slotte is er nog de mogelijkheid om de onderdelen over te spuiten en te voorzien van stoere stickers, bijna in de trant van Pimp my Ride, dunkt mij. Er zouden ongeveer een miljoen verschillende robots mogelijk zijn op deze manier. Ik zou dit met een korreltje zout nemen, want misschien als je alle minieme aanpasbare variaties in gewicht van verschillende onderdelen allemaal meerekent kom je op zo een hoog aantal, maar zelfs dan geloof ik er nog geen zier van.

Ook offline kun je nog een multiplayer potje Rumbling spelen. Je kunt dan twee controllers in de poorten steken, en met zijn tweeën spelen, of een multitap aansluiten en met zijn vieren of zessen spelen. Voor het verhaal van S.L.A.I. kan ik niet garant staan want daar is weinig over bekend, maar dat zou voor mij een aanwijzing zijn dat het verhaal niet extreem boeiend is met onverwachte plotwendingen en dat soort verteltechnieken. Wel wordt er 50 uur Story Mode gameplay beloofd.

Pagina: 1 | 2 | 3


19:40  Derde Diplomacy trailer
19:22  Gameplay Video Condemned
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Vincent v.d. Linden op 14-10-2005 om 14:39 [Niv: 0 / Exp: 19]
Lijkt me een vette game!

Ruben Meintema op 15-10-2005 om 13:18 [Niv: 16 / Exp: 796]
weinig interesse voor deze game op Gamed. (wordt niks voor jullie Konami )

Roderick op 15-10-2005 om 13:22 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Kan me ook niet herinneren dat t genre goed werkt in europa.

Gast (81.246.142.xxx) op 11-02-2006 om 12:48
Tof spel!
Heb't wel nog niet online geprobeert

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
S.L.A.I.: Steel Lancer Arena International
Type:
Game
Releasedatum:
11-11-2005
Ontwikkelaar:
Genki
Uitgever:
Konami
Media:




Meer media